سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد رسولی: فروش دو بازی ویدیویی به دلیل ترویج خشونت در بین نوجوانان برزیل ممنوع شد

دادگاه برزیل معتقد است که بازیهای Counter Strike  و EverQuest  به دلیل نحوه طراحی و استفاده از ابزارهای خاص، اشاعه دهنده خشونت بوده و برای سلامتی کودکان و نوجوانان مضر است و طبق قانون برزیل مخل امنیت اجتماعی بوده و فروش آنها غیرمجاز است.

بازی Counter Strike  از جمله بازیهای رزمی است که در آن، فرد می‌تواند رل خود را به عنوان بازیگر اصلی معین کند و نقش یک تروریست ماسک‌زده و یا یک پلیس در تعقیب تروریست‌ها را داشته باشد و از انواع اسلحه‌ها در مبارزه خود استفاده کند. بازی EverQuest  نیز نوعی بازی شمشیربازی در محیط قدیمی قصرها به همراه طلسم و جادوهای مخصوص است. هر دو بازی به نوعی فرد را به محیط مجازی و تخیلی سوق می‌دهند که می‌تواند بر روی حرکات عادی فرد نیز تاثیر گذار باشد. این بازیها امکان بازی در محیط شبکه و اینترنت را دارند و اولین نسخه آنها در سال 1999 وارد بازار گردیده‌اند.

بسیاری از روانشناسان، اعتیاد به بازی‌های ویدیویی کامپیوتری را خطرناک‌تر از اعتیاد به مواد مخدر یا در حد آن می‌دانند و تقریبا تمامی کشورهای پیشرفته جهان، با مشکل اعتیاد به بازیهای کامپیوتری در بین نوجوانان روبرو هستند و برای مقابله با آن راهکارهای مختلفی را پیش گرفته‌اند.

دادگاه برزیلی، حکم خود را در اکتبر سال 2007  صادر کرد ولی از روز گذشته این حکم را توسط پلیس لازم‌الاجرا دانست.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 42410

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز