آریزونا: یک زن آمریکایی به‌خاطر یک اشتباه به‌جای قطره‌چشم چسب‌مایع داخل چشم خود ریخت!

Super Glue for eye drops

قضیه از این قرار است که خانم ارمگارد‌هولم روزانه مجبور به‌استفاده از چندین قطره چشمی است و به‌گفته خودش شیشه یک چسب‌مایع را به‌اشتباه از قفسه دارو برداشته است. این چسب پس از ریخته‌شدن در چشم این خانم خیلی‌سریع خشک شد و تلاش او برای شستن چشمش هیچ فایده‌ای نداشت.

این زن به‌همین خاطر به‌وسیله همسایه‌ها به‌بیمارستان منتقل شد و پزشکان پس از برداشتن لایه سخت چسب، اقدام‌های لازم برای شست‌وشو و درمان چشم این زن را انجام دادند. پزشکان می‌گویند وضعیت چشم این خانم امیدوار کننده است ولی برای جلوگیری ازمشکلات بعدی، باید مدتی زیر نظر باشد.

آغاز فروش بزرگ‌ترین کتاب جهان

فرانکفورت: یک انتشارات استرالیایی فروش بزرگ‌ترین کتاب چاپی جهان را که در نمایشگاه کتاب فرانکفورت رونمایی شده بود آغاز کرد. قیمت هر نسخه این اطلس3.7 در 4.1 متری 100‌هزار‌دلار است و خریداران مجبور خواهند بود آن را با ماشین‌آلات سنگین به‌کتابخانه خود منتقل کنند! وزن این کتاب بیشتر از 1.2 تناست و فقط 31‌نسخه از آن در بازار موجود است.

مسئولان این انتشارات اعلام کرده‌اند انتشار این کتاب فقط برای رکوردشکنی در تاریخ جهان است و در عصر فناوری‌های دیجیتال دیگر استفاده کاربردی از این نوع کتاب‌ها امکان ندارد. منتقدان اعتقاد دارند بودجه صرف‌شده برای چاپ این کتاب می‌توانست در پروژ‌ه‌هایی با فناوری‌های جدید به‌کار گرفته شود. بازار دستگاه‌های دیجیتال کتابخوان اکنون بسیار داغ است.

زیردریایی نازی‌ها در رودخانه

لندن : ماهیگیران رودخانه‌ای در انگلیس با مشاهده یک زیردریایی مشهور نازی‌ها از تعجب شاخ درآوردند! قضیه از این قرار است که قایقران‌های این رودخانه مشغول کار روزانه خود بودند که ناگهان یک زیردریایی متعلق به‌دوران حکومت نازی‌ها در آلمان را مشاهده کردند. در‌حالی که افراد محلی به‌دنبال خبر‌کردن نیروهای امنیتی بودند مشخص شد که این زیردریایی در واقع یک قایق کوچک است.

مردم منطقه بعد از مدتی فهمیدند یک ماهیگیر بازنشسته با صرف نزدیک به80‌هزار دلار قایق خود را به شکل زیردریایی مشهور جنگ‌جهانی‌دوم درآورده است. تمام اجزای ظاهری این قایق زیردریایی‌نما از جمله داخل آن از روی مدل این زیردریایی ساخته شده و در نوع خودش بی‌مانند است. این مدل زیردریایی در جنگ‌جهانی‌دوم باعث غرق‌شدن بیش از 3‌هزار کشتی شد.

لبخند‌بزن موریانه

لندن: انتشار مجموعه عکس‌های میکروسکوپی به‌وسیله یک‌تکنولوژی ‌جدید این روزها بسیاری از طرفداران علوم طبیعی را هیجان‌زده کرده است. گروهی از محققان با استفاده از این روش‌جدید موفق شده‌اند عکس‌هایی با وضوح بسیار بالا از اشیا و موجوداتی مانند موریانه‌ها بگیرند که دنیای جدیدی را به علاقه‌مندان دانش نشان می‌دهد.

در این روش جدید امکان بزرگنمایی موضوع عکس تا بیش از 22‌میلیون برابر وجود دارد و به‌همین خاطر تصاویر ثبت شده شامل جزئیاتی هستند که حتی به‌ذهن بسیاری خطور نمی‌کند. یکی دیگر از عکس‌های جذاب این مجموعه تصویری از گرد‌و‌خاک موجود در خانه است. عکس‌های این مجموعه که به‌وسیله مجموعه‌ای از میکروسکوپ‌های الکترونی بسیار قوی گرفته شده، در یک کتاب منتشر شده است.

کد خبر 117986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز