جمعه ۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: امکان جست‌وجوی تصویری گوگل گاگلز از سوی گوگل برای آیفون اپل منتشر شد.

ای‌فون

به گزارش ایسنا، این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از دوربین تلفن همراه از اشیا عکس بگیرند و با کلیک برروی گزینه جست‌وجو، اطلاعات بیش‌تری درباره موضوع موردنظرشان از طریق جست‌وجوی گوگل دریافت کنند.

کاربران هم‌چنین می‌توانند با فرمان‌های صوتی درباره مکان‌های مورد نظر خود جست‌وجوهای مبتنی بر مکان دریافت کنند به عنوان مثال تقاضای جست‌وجو برای بهترین رستوران‌های ایتالیایی، مکان‌هایی را که در نزدیکی محل کاربر قرار دارند، ارایه می‌کند.

این برنامه با مقایسه عناصر عکس با پایگاه داده تصاویرش، هنگامی که همتایی برای آن می‌یابد، نام آنچه را که کاربر در جست‌وجوی آن بود، اعلام کرده و فهرستی از نتایج مربوط را از طریق صفحات وب مرتبط و گزارش‌های خبری فراهم می‌کند.

گوگل این ویژگی را برای برنامه "گوگل موبایل" برای آیفون افزوده است. جدیدترین نسخه این برنامه در فروشگاه اپل قابل دسترس است و در حال حاضر تنها برای گوشی‌های آیفون 3GS و آیفون4 که با نرم‌افزار iOS 4 یا نسخه‌های بالاتر کار می‌کنند، موجود است زیرا استفاده از گاگلز نیازمند دوربین با زوم خودکار است.

گوگل تاکید کرده که گاگلز یک پروژه آزمایشی است، بنابراین ممکن است در همه جا به درستی کار نکند اما برای اشیایی مانند لوگوها و جلد کتاب‌ها، DVDها و بازی‌ها به خوبی کار می‌کند.

نسخه گاگلز برای آندروید در ماه دسامبر منتشر شده بود.

 

 

کد خبر 117862
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز