همشهری‌آنلاین: شرکت گوگل قصد دارد به استخدام دو هزار نیروی جدید بپردازد تا از این طریق قدرت خود را در بازارهای جدید و هم‌چنین در رقابت با رقبایش افزایش دهد.

گوگل

به گزارش ایسنا، گوگل که بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوگر اینترنتی جهان است، قصد دارد نزدیک به دو هزار و 76 تن را در سراسر جهان به استخدام خود درآورد.

تعداد افرادی که گوگل قصد دارد در سال جاری میلادی به استخدام خود درآورد، تقریبا شش برابر افرادی است که در سال 2009 به استخدام این شرکت درآمده‌اند.

هم‌اکنون شرکت گوگل دارای 23 هزار و 300 کارمند است؛ جردن نیومن - سخنگوی شرکت گوگل - اظهار کرد: ما در سال گذشته نیز تعداد نیروهای استخدامی خود را افزایش دادیم و در سال جاری نیز این روند را ادامه خواهیم داد.

وی درباره تعداد موقعیت‌های شغلی که شرکت گوگل در سال جاری میلادی ایجاد خواهد کرد، آمار دقیقی ارائه نکرد.

شرکت گوگل تقریبا دو سوم بازار جست‌وجوی اینترنتی را در جهان به خود اختصاص داده است و درصدد است در بازارهای جدید وارد شود، به عنوان مثال در بازار نرم‌افزار تلفن‌های همراه هوشمند و همچنین تبلیغات آنلاین.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از جمله رقبای اصلی شرکت گوگل می‌توان به شبکه‌ اجتماعی فیس بوک و شرکت اپل اشاره کرد.

گوگل قصد دارد در حوزه‌ی تبلیغات آنلاین به رقابت با فیس بوک بپردازد، از طرفی قصد دارد با شرکت اپل در بخش برنامه‌های نرم‌افزاری تلفن‌های همراه هوشمند رقابت کند.

در ماه جاری میلادی شرکت گوگل اعلام کرد حقوق تمامی کارکنانش 10 درصد افزایش یافته است؛ بسیاری از کارشناسان معتقدند این اقدام گوگل برای حفظ نیروهای کارآزموده و با تجربه خود صورت گرفته است.

گوگل قصد دارد در سری جدید استخدام نیرو بیش‌تر به استقبال مهندسان کامپیوتر و مسوولان فروش برود؛ تقریبا بیش از نیمی از کارکنان در ایالات متحده آمریکا هستند.

کد خبر 121202
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز