سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۸۹ - ۰۵:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اینکه تلفن‌های همراه می توانند پیوسته افراد را با یکدیگر در ارتباط نگه داشته و قابل دسترس سازند، پدیده مرموزی نیست اما هیچ می دانستید می‌توان از چنین ابزار همواره قابل ردیابی به عنوان ابزاری ارزشمند برای پنهان یا ناپدید شدن استفاده کنید؟

موبایل

به گزارش مهر، به نقل از سی ان انفرانک آهیرن متخصص حریم خصوصی است که طی 9 سال گذشته به مشتریان خود آموزش داده چگونه با استفاده از تلفن‌های همراهشان پنهان شوند.

قربانیان و شاهدان جنایات خشونت آمیز و یا زنان فراری از ازدواج‌های برنامه‌ریزی شده از مشتریان همیشگی وی هستند. آهیرن معمولا به مراجعه کنندگانی که قربانی رویدادی شده اند به صورت رایگان مشاوره می‌دهد اما افراد سرمایه‌داری که قصد استفاده از برنامه های محافظتی وی را داشته باشند برای دریافت خدمات باید مبلغی از 12 هزار دلار تا 25 هزار دلار پرداخت کنند.

99 درصد از 500 تا هزار نفری که روزانه وارد وب سایت وی می‌شوند با نوشتن عبارت "چگونه ناپدید شوم" در گوگل به سمت این وب سایت هدایت می شوند. با افزایش تعداد تلفن‌های همراه و تلفن‌های هوشمند، آهیرن آموخته است که برای پنهان شدن نیازی به خاموش کردن گوشی برای خارج شدن از شبکه نیست.

به گفته وی تلفن همراه نعمتی است که باید از آن در راستای منافع خود استفاده کرد. وی پیشنهاداتی را برای مخفی شدن کاربران تلفن همراه ارائه کرده است:

یکی از راه‌ها استفاده از تلفن‌های از پیش پرداخت شده است که ردیابی آنها برای خلافکاران بسیار دشوار است و می توان آنها را به صورت نقدی و یا با کارتهای اعتباری از پیش پرداخت شده خریداری کرد و به این شکل نشانه و رد پاهای کاغذی را نیز از بین برد.

بسیاری از تلفن‌های همراه و تلفنهای هوشمند از تراشه GPS برخوردارند که به منظور استفاده از خدمات موقعیت یابی در تلفن‌های همراه کار گذاشته شده است و هکرها به راحتی می توانند از آن برای یافتن موقعیت افراد استفاده کنند. در برخی از کشورها این تراشه ها در تلفن‌های همراه وجود ندارد و در عین حال فروشگاه هایی وجود دارند که می توانند این تراشه ها را از تلفن خارج کنند.

تلفنهای هوشمند در عین حال از توانایی برچسب زنی موقعیت به تصاویر گرفته شده توسط دوربین گوشی برخوردارند که این توانایی نیز فرصتی مناسب برای سو استفاده هکرها خواهد بود و کاربران باید در ثبت و ذخیره این تصاویر دقت زیادی داشته باشند.

همچنین به منظور جلوگیری از یافته شدن موقعیت کاربر، آهیرن توصیه می کند کاربر تلفن همراه را در محل اقامت خود بگذارد و تماسهای مورد نیاز خود را بر روی شماره ای دیگر انتقال دهد. این انتقال از راه دور تماسها را می توان از طریق خدمات رایگانی مانند Google Voice انجام داد. [برنامه صوتی گوگل به آیفون راه می‌یابد ]

نکته جالب دیگر این است که کاربر می تواند شماره های متعددی داشته باشد، شماره ای برای محل کار، شماره ای برای دوستان و شماره ای برای شرکتهای کارتهای اعتباری و می توان تمامی این شماره ها را در پس اعداد مجازی پنهان کرد.

با وجود اینکه تلفن‌های همراه می توانند برای افرادی که تلاش دارند پنهان شوند، بسیار کاربردی است، افرادی که از فریب‌های پنهان شدن آگاه نباشند به راحتی قابل ردیابی‌اند. روش‌هایی که آهیرن به خوبی از آنها آگاهی دارد زیرا وی در ابتدا کارش را به عنوان جستجوگر افراد خلافکاری که برای یافتن آنها جایزه تعیین شده بود آغاز کرد. از دیگر ابزارهای کلیدی وی در یافتن موقعیت افراد وب سایت‌ها و شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توئیتر، و Foursquare هستند.

به گفته وی تکنولوژی مانند یک شمشیر دو لبه است، می توان از آن برای یافتن اطلاعات درباره افراد مختلف استفاده کرد، اطلاعات کاربردی که در میان صفحات کاربری شبکه های اجتماعی، کتابچه های راهنما و پایگاه های اطلاعاتی آنلاین یافته می شوند.

بر اساس گزارش سی ان ان، با این همه از شبکه های اجتماعی می‌توان به عنوان ابزاری برای پنهان شدن نیز استفاده کرد، به این شکل که کاربر می تواند از آن برای ارائه اطلاعات نادرست درباره موقعیت و محل سکونتش در یک شهر استفاده کند در حالی که در شهری متفاوت سکونت دارد.

کد خبر 119191
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز