گروه بورس: با وجود فراز و نشیب شاخص در طول چند هفته گذشته 10 صندوق برتر سرمایه‌گذاری در طول یک ماه گذشته به‌طور میانگین 6 درصد بازده به دست آورده‌اند

بورس

به گزارش همشهری، تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد از میان 38 صندوق مشترک سرمایه‌گذاری که هم‌اکنون در بازار سرمایه فعالیت می‌کنند 10 صندوق نخست به‌طور میانگین در طول یک ماه گذشته 6 درصد بازده نصیب سهامداران خود کرده‌اند. این در حالی است که در طول چند هفته گذشته شاخص بورس تهران با فراز و نشیب‌های جدید همراه شده است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدی متشکل از مجموعه‌ای از سهام، اوراق مشارکت، سپرده‌های بانکی، وجه نقد و سایر اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران هستند که توسط گروهی از کارشناسان خبره اداره می‌شوند. این نوع صندوق‌ها که در طول یکسال و نیم گذشته فعالیت خود را آغاز کرده‌اند توانسته‌اند سود‌های سرشاری نصیب سهامداران کنند.

در واقع این صندوق‌ها محلی برای سرمایه‌گذاری افرادی است که اطلاعات یا زمان کافی برای سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار سهام ندارند. اطلاعات جدید نشان می‌دهد در طول یک ماه گذشته صندوق سرمایه‌گذاری نوین با کسب 8.3 درصد بازده رتبه نخست بازار را از آن خود کرده است.

پس از صندوق سرمایه‌گذاری نوین، صندوق سرمایه‌گذاری بانک کشاورزی با کسب 7.3 درصد بازده در رتبه دوم بورس ایستاده است. همچنین صندوق سرمایه‌گذاری پویا با کسب 7 درصد بازده در مکان سوم بورس جای گرفته است.

همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسیران، کارگزاری بانک تجارت، بانک مسکن و پیشتاز از دیگر صندوق‌هایی هستند که در طول یکسال گذشته از6.5تا5.3 درصد سود به دست آورده‌اند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری فیروزه، بورس بیمه و بیمه دی هم به‌ترتیب در رده‌های هشتم تا دهم برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار سهام در طول یک ماه گذشته ایستاده‌اند

کد خبر 117425
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز