گروه بورس:7 عضو حقوقی سومین هیأت‌مدیره بورس اوراق بهادار تهران برای یک دوره 2ساله انتخاب شدند و طی آن شرکت‌های کارگزاری اکثریت کرسی‌های هیأت‌مدیره را ازآن خود کردند.

بورس

به گزارش همشهری، مجامع فوق‌العاده و عادی به‌طور فوق‌العاده بورس اوراق بهادار تهران برگزارشد و طی آن اعضای جدید هیأت‌مدیره بورس، انتخاب شدند و سرمایه شرکت بورس نیز به میزان 100 درصد افزایش یافت. برخلاف دوره قبل شرکت‌های کارگزاری توانستند در مقابل نهاد‌های مالی بیشتر کرسی را به دست بیاورند.

در دوره قبل بیشتر صندلی‌های هیأت‌مدیره بورس به شرکت‌های سرمایه‌گذاری و نهاد‌های مالی رسیده بود و تنها یک جایگاه به شرکت‌های کارگزاری اختصاص یافته بود اما در این دوره 5 صندلی از 7کرسی هیأت‌مدیره به شرکت‌های کارگزاری اختصاص یافت.

در این جلسه ابتدا موضوع افزایش سرمایه 100درصدی شرکت بورس (از 15به30میلیاردتومان) برای خرید زمینی به‌منظور ساخت ساختمان جدید بورس در منطقه سعادت آباد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با موافقت این مجمع تصویب شدکه این افزایش در 2 مرحله اعمال شود.

در مرحله اول که تا یک‌ماه دیگر انجام خواهد شد70درصد معادل10.5  میلیارد تومان از 2محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی به سرمایه کنونی اضافه خواهد شد و در مرحله دوم، سرمایه بورس به 30 میلیارد تومان خواهد رسید. براساس این گزارش، در مجمع دیگر که مربوط به سومین انتخابات هیأت‌مدیره 7نفره شرکت بورس بود10شخص حقوقی شامل کانون کارگزاران بورس، شرکت‌های سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد، سایپا، تدبیر، غدیر، شستا و همچنین 4شرکت کارگزاری حافظ، سرمایه‌گذاری ملی ایران، بانک ملت و بانک تجارت نامزد شدند که در نهایت پس از شمارش آرا 7عضو حقوقی هیأت‌مدیره شرکت بورس شناخته شدند.

بر این اساس کانون کارگزاران بورس، سرمایه‌گذاری تدبیر، شستا و شرکت‌های کارگزاری حافظ، سرمایه‌گذاری ملی ایران، بانک ملت و بانک تجارت به‌عنوان اعضای حقوقی جدید شرکت بورس برای 2 سال برگزیده شدند. به این ترتیب و به ظاهر شرکت‌های کارگزاری برخلاف 2 دوره گذشته که مسابقه حضور در هیأت‌مدیره شرکت بورس را به نهادهای مالی باخته بودند این بار با اکثریت، هیأت‌مدیره را تصاحب کردند.

کد خبر 117832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز