یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

گروه بورس: مدیر پذیرش فرابورس ایران از آغاز موج جدید پذیرش سهام شرکت‌های جدید خبر داد.

بورس تابلو

به گزارش همشهری، فرا بورس ایران، بازارسهام سازمان یافته و متشکلی است که از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده، این بازار محلی است برای دادو ستد سهام شرکت‌هایی که در بورس تهران پذیرش نشده‌اند یا قابلیت پذیرش ندارند. براساس توافقی که میان مسئولان بازار فرابورس ایران و سازمان خصوصی‌سازی‌ انجام شده، قرار است سهام شرکت‌هایی که قابلیت عرضه در بورس تهران را ندارند در بازار فرابورس عرضه شوند.

بر همین اساس با تصویب واگذاری سهام یک شرکت دولتی از طریق این بازار، عملیات اجرایی خصوصی‌سازی‌ از طریق فرابورس نیز آغاز خواهد شد. عرضه سهام شرکت‌های دولتی در فرابورس ایران به سازمان خصوصی‌سازی‌ کمک خواهد کرد تا تحت یک بازار نظام‌مند سرعت اجرای خصوصی‌سازی‌ را افزایش دهد.

مهدی علم‌الهدی مدیر پذیرش فرابورس ایران از درج شرکت بالاست به‌عنوان نخستین شرکت دولتی در بازار سهام فرابورس خبر داد. سید مهدی علم‌الهدی با اعلام این خبر افزود: شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن (بالاست) به‌عنوان پنجمین شرکت در بازار اول فرابورس ایران با سرمایه ثبت شده 38هزارو 4میلیون ریال درج شد.

به گفته وی، همه مراحل پذیرش و درج این شرکت طی شده و هم‌اکنون سهام این شرکت آماده عرضه در فرابورس است. وی ادامه داد: این شرکت در گروه پیمانکاری صنعت و زیرگروه ساختمان و مهندسی عمران قرار گرفته است و سهامدار عمده آن شرکت مادر تخصصی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بوده که در اجرای اصل44 به‌عنوان نخستین شرکت دولتی در بازار سهام فرابورس عرضه خواهد شد.

به گفته مدیر پذیرش فرابورس فعالیت اصلی شرکت تولید بالاست، نگهداری و تعمیرات ساختمان و تاسیسات راه آهن، زیرسازی و روسازی خطوط ریلی و ابنیه فنی و حمل‌ونقل ریلی است.

پذیرش شرکت‌های جدید

او افزود: همچنین 3شرکت سیمان سبزوار، تجارت الکترونیک پارسیان وعمران و توسعه شاهد نیز به تازگی مراحل پذیرش را طی کرده‌ و در بازار فرابورس پذیرفته شده‌اند. علم‌الهدی ادامه داد: در حال حاضر مرحله جدیدی از پذیرش شرکت‌های جدید آغاز شده و 9شرکت دیگر نیز در هیات پذیرش هستند که باید موضوع واگذاری سهام آنها در فرابورس به تصویب برسد. وی در ادامه توضیح داد: شرکت‌های بزرگ و کوچک زیادی در حال آماده‌سازی‌ برای ورود به فرابورس هستند.

شرکت‌های بزرگ به خاطر موضوع سرعت پذیرش در فرابورس و شرکت‌های کوچک نیز به‌دلیل مقررات ساده‌تر و سهولت قوانین فرابورس خواستار ورود به این بازار هستند.

کد خبر 115013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز