گروه بورس: میانگین بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران از ابتدای سال‌جاری تاکنون به 30 درصد رسید.

بورس تهران 18

به گزارش همشهری، گزارش‌های رسمی بورس تهران نشان می‌دهد که بازده سرمایه‌گذاری در بازار سهام از بازار‌های رقیب مانند مسکن، طلا، ارز و سکه پیشی گرفته و هم‌اکنون سرمایه‌گذاران می‌توانند بیشترین بازده را از محل سرمایه‌گذاری در بورس به دست بیاورند.

از ابتدای سال‌جاری سود سپرده‌های بانکی نیز به نحو قابل‌توجهی کاهش پیدا کرده و این موضوع زمینه‌ای برای انتقال دارایی مردم به سوی بورس تهران شده است.برآورد‌ها حکایت از ورود حجم زیادی از نقدینگی به بورس تهران دارد اما تاکنون اطلاعات رسمی در این زمینه منتشر نشده است.

جدید‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که شاخص کل بورس تهران - که بیانگر میزان بازده کل بازار سهام است - از ابتدای سال‌جاری تاکنون 30درصد رشد کرده است؛ به این معنا که سرمایه‌گذاران از ابتدای سال‌جاری تاکنون به‌طور متوسط این میزان بازده در بورس به‌دست آورده‌اند. بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران در پایان تیر ماه 5/22 درصد محاسبه شده بود.

ارزش معاملات 8 میلیارد دلار

در عین حال اطلاعات جدید حاکی از آن است که ارزش معاملات بازار سهام از ابتدای سال تاکنون با 110درصد رشد به 8 هزارو966 میلیارد تومان معادل 8 میلیارد دلار رسیده است. ارزش مبادلات بازار سهام در مدت مشابه سال گذشته 3.8 میلیارد تومان برآورد شده بود. سهامداران بورس تهران از ابتدای سال تاکنون 52 میلیارد سهم جابه‌جا کرده‌اند. در عین حال متوسط ارزش روزانه معاملات سهامداران نیز با112 درصد رشد به 90 میلیارد تومان رسیده است.

رشد 4 میلیارد دلاری در یک هفته

همزمان با رشد جهشی شاخص بورس از دوشنبه هفته گذشته، دیروز ارزش بورس تهران به 78.5 میلیارد دلار رسید. این موضوع بیانگر آن است که ارزش بازار در طول یک هفته 4میلیارد دلار افزایش یافته است. ارزش بورس تهران در ابتدای سال‌جاری 65 میلیارد دلار برآورد می‌شد.

کد خبر 113445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز