همشهری‌آنلاین رئیس کارکنان کاخ سفید که به عنوان دلال طرح‌های اوباما شناخته می‌شود، قرار است از سمت خود کناره گیری کند.

Rahm Emanuel

نیک اسپایسر خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در گزارشی در این خصوص گفت رام امانوئل(Rahm Emanuel) از اولین طرفداران پر و پا قرص اوباما رئیس جمهور آمریکا بود.

او به علت وفاداری به اوباما و توانمندی‌هایی که داشت سمت مهم ریاست کارکنان کاخ سفید را بدست اورد.

در واقع ارتباط با رئیس جمهور امریکا در دسترس او بود. او همچنین به عنوان کسی که در گذشته عضو کنگره بود ، معمولا به عنوان نماینده اوباما به کنگره می‌رفت تا موافقت کنگره را برای لوایح پیشنهادی اوباما جلب کند.

گرچه سخنگوی کاخ سفید روز گذشته اشکارا درباره رفتن رام امانوئل صحبت نکرد اما تجلیل او از زحمات امانوئل نوعی خداحافظی تلقی می‌شود. او قرار است نامزد شهرداری شیکاگو شود.

Rahm Emanuel

با توجه به کاهش شدید محبوبیت اوباما و ضربه‌ای که از این وضع به دموکرات‌ها در استانه برگزاری انتخابات میاندوره‌ای کنگره وارد شده است، برخی کارشناسان بر این باورند که تغییرات در کاخ سفید و کنار رفتن برخی مشاوران ارشد اوباما، برای جلوگیری از غرق شدن کشتی دموکرات‌هاست که سکاندار آن اوباماست.

اما طرفداران اوباما معتقدند این کار فرصتی را برای رئیس جمهور فراهم می‌اورد تا کشتی دولت را بهتر هدایت کند و بتواند بر مشکلاتی که از اداره دو جنگ و بزرگترین بحران اقتصادی از دهه 1930 تا کنون به‌وجود امده فائق اید

کد خبر 117318
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز