همشهری‌آنلاین: جایگاه مشورتی شورای راهبردی رسانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف حمایت از فعالان رسانه‌ای در نشست اخیر این شورا به ریاست 'حسن محسنی' مدیرکل روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی مورد تاکید قرار گرفت.

meshkian

به گزارش روز یکشنبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دبیر و سخنگوی شورای راهبردی رسانه با بیان این مطلب افزود: در این جلسه پرهیز از سیاست زدگی، ایجاد هیجانات کاذب و ادبیات حادثه نویسی بعنوان راهکارهای صیانت از شأن فرهنگی کار خبری در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ازسوی نمایندگان رسانه های حاضر در شورا مطرح شد.
'محمدعلی مشکیان' گفت: با توجه به لزوم بحث آموزش تخصصی خبرنگاران، مقرر شد طرح جامع آموزش فعالان رسانه ای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با درنظرگرفتن ویژگی ها و ظرافت های این حوزه ها ازسوی کمیته روزنامه های کثیرالانتشار با هم فکری اساتید علوم ارتباطات و خبرنگاران پرسابقه حوزه تهیه و برای بررسی و تصویب به شورای راهبردی رسانه ارایه شود.
مشاور رسانه ای روابط عمومی سازمان افزود: همچنین با بررسی جزئیات صدور 'کارت تسهیلاتی دیده بان' از جمله شرایط آموزشی و سابقه استفاده کنندگان از آن، تسهیلات قابل ارایه و سطوح مختلف کارت که پیش از این کلیات آن توسط شورا به تصویب رسیده بود، مقرر شد کمیته خبرگزاری های شورا طرح نهایی همراه با جزئیات کامل را ارایه کند.
مشکیان با بیان اینکه صندوق حمایت از فعالان رسانه ای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز بعنوان مصوبه قبلی شورا درحال طی مراحل قانونی و اداری لازم است، ابراز امیدواری کرد که، در آینده ای نزدیک نتایج قابل توجهی در این زمینه بدست آید.
در این نشست با قدردانی از زحمات 'رضا سلیمان نوری'، 'اعظم السادات راستی' و 'عسل فاطمی' در طول مدت عضویت در شورا، 'مهدی نورعلیشاهی'، 'ناهید شفیعی' و 'حمید دهقان' به ترتیب بعنوان دبیران کمیته های روزنامه های کثیر الانتشار، خبرگزاری ها و نشریات تخصصی شورای راهبردی رسانه سازمان معرفی شدند.
نشست بعدی شورا نیز بمنظور ارایه گزارش اقدامات انجام شده با حضور 'حمید بقایی' بعنوان رییس شورا و رییس سازمان میراث فرهنگی در هفته دوم مهرماه تشکیل خواهد شد.

کد خبر 116980
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز