گروه شهری: از مجموع یک هزار و 164 پروژه ارائه شده در نخستین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری 534 تفاهم‌نامه برای اجرای طرح‌‌های پیشنهادی به امضای سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بخش خصوصی رسیده است.

مهدی جهانگیری که در نشستی رسانه‌ای به منظور تبیین دستاوردهای برگزاری همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران که سوم و چهارم شهریورماه برگزار شد سخن می‌گفت، با بیان این خبر افزود:در این همایش آمادگی برای سرمایه‌گذاری 20 میلیارددلاری ازسوی سرمایه‌گذاران حاضر مطرح شد و از مجموع 1164 طرح ارائه‌شده در این همایش، تفاهم‌نامه‌ اجرای 534 طرح در حوزه‌های مختلف به امضا رسید که تاکنون قرارداد واگذاری و تحویل 11 پروژه‌ ساخت هتل، 2 مجتمع آب‌درمانی، 23 خانه‌ تاریخی، 160 مجموعه‌ بین راهی و چند منطقه‌ نمونه‌ گردشگری نهایی شده‌اند.

وی همچنین به تشکیل 14 کنسرسیوم همکاری با سرمایه‌گذاران کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: 7 تفاهم‌نامه از مجموع 14 کنسرسیوم پیش‌بینی‌شده درحال نهایی شدن و شناسایی سرمایه‌گذاران هستند.

مدیر عامل شرکت توسعه‌ گردشگری ایران همچنین درباره نتایج کار همایش یاد شده گفت : قرارداد احداث 19 مجتمع‌ آب‌درمانی، 14 کمپ، 16 هتل و 47 خانه‌ تاریخی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی درحال بررسی و کارشناسی است.

به گفته‌ جهانگیری، به‌دلیل فرصت اندک فاصله‌ دعوت تا برگزاری نخستین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و مشهور عرصه‌ گردشگری مانند هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون، شرایتون و ... نتوانستند، در این همایش حضور یابند.

وی دراین نشست، در پاسخ به پرسش‌هایی از خبرنگاران تاکید کرد : ‌با شرکت‌هایی از کشورهای ترکیه، سوریه، بحرین، مالزی، قطر، آلمان، عمان، امارات و ... تفاهم‌نامه‌ همکاری امضا شده است.

این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  همچنین از گشایش هتل‌ چهار ستاره‌ لاله چابهار و 4پروژه‌ کاروانسراهای تبریز و زنجان که توسط صندوق حفظ و احیا به شرکت توسعه‌ گردشگری ایران واگذار شده‌اند، در یک‌ماه آینده خبر داد.

وی افزود: به‌زودی همکاری‌های خود را با معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در زمینه‌ توسعه‌ صادرات محصولات صنایع دستی آغاز می‌کنیم.

کد خبر 33434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز