افزایش بودجه سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری به ویژه در بخش گردشگری و توسعه زیرساخت‌های آن موجب شد تا سعیدابوطالب، نماینده منتقد اسفندیار رحیم‌مشایی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نسبت به آن واکنش نشان دهد.

او درباره این افزایش به خبرگزاری فارس گفته است: در لایحه بودجه سال آینده 20 میلیارد تومان برای ترویج و توسعه گردشگری پیشنهاد شده است که این موضوع آنقدر کلی است که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند این بودجه را هر گونه که بخواهد خرج کند.

به گزارش همشهری بودجه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای سال 87 با 88/118 درصد افزایش روبه‌رو بوده است که همین سبب شد تا رئیس این سازمان اعلام کند که در سال 1387 با یک حرکت توفنده در بخش گردشگری مواجه خواهیم بود.

بررسی لایحه سال آینده دولت نشان می‌دهد که پیشنهاد اعتبارات در بخش توسعه زیرساخت‌های گردشگری با 27/269 درصد رشد مواجه بوده است و قرار است رقم 185میلیارد و 500 میلیون ریالی بودجه توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری که به تصویب مجلس رسیده بود، برای سال آینده به رقم 685میلیارد ریال ارتقا یابد.

همچنین مقایسه اعتبار ریالی برای جذب گردشگران خارجی نشان می‌دهد سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری قصد دارد برای جذب 3میلیون گردشگر در سال آینده رقم 91 میلیارد و 425 میلیون ریال را هزینه کند.

با این حال در سال‌جاری مهم‌ترین برنامه و سیاست سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری بحث اجرایی‌کردن سفرکارت بوده است که با وجود تعریف آن برای حدود 2 میلیون کارمند دولت تا آذرماه امسال تنها حدود 100 هزار کارمند دولت را تحت پوشش قرار داد.

کد خبر 43588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز