این اواخر همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید سطح موتورسواری برخی شهروندان حسابی بالارفته است.

موتور سوار

البته این افزایش سطح، فقط به‌لحاظ ارتفاع موتورسوار، بار و گاهی نیز همراهان آنها صورت می‌گیرد و به‌لحاظ سطح ایمنی، پیروی از قوانین‌راهنمایی و رانندگی و کاهش سروصدا این سطح، پایین است. از سوی دیگر اگرچه در تصویری که مازیار پارسا برای ما ارسال کرده موتورهای جدید و کم‌سروصدا مشاهده نمی‌شوند اما یکی از مشکلات جدید تردد در خیابان‌ها و حتی کوچه‌های باریک شهر، راکبان این موتور‌های جدید است که برخی از آنها فقط در فکر به رخ کشیدن سرعت وسیله نقلیه خود هستند. با اینکه این وسیله برای عده‌ای، حکم سرگرمی این دوره خاص را دارد اما باید با متخلفان و قانون‌شکنانی که با سرعت‌های سرسام‌آور امنیت رهگذران را به خطر می‌اندازند نیز برخورد شود.

کارمند‌های آهنی

تعداد انگشت‌شماری از کارمندان بانک به لحاظ سرعت انجام کار معتقدند که عجله کار شیطان است. این تعداد کارمندان انگشت‌شمار برای انجام کار‌های ضروری ارباب‌رجوع نیز با انداختن کار امروز به فردا و دادن وعده سر خرمن وی را از سر باز می‌کنند.

حال همین ارباب رجوع بخت‌برگشته چنانچه به‌جای کارمند یاد‌شده سراغ نوع آهنی یا همان عابربانک‌ها برود متوجه می‌شود باید قدر همان کارمند بدخُلق را می‌دانست. زیرا دست‌کم بعد از گرفتن کارت عابربانک تصویری را که مشاهده می‌کنید به وی نشان نمی‌دهد و کارتش را قورت نمی‌دهد. حال آنکه بعد از آن نیز به‌علت تمام شدن وقت اداری بانک، باید با نگهبان برای اجازه ورود به بانک و پس گرفتن کارت، سروکله بزند. اما از آنجا که قانون برای همه یکسان است گرفتن کارت، پول و رفع مشکلات آن روز به فردا موکول می‌شود.

پارک ممنوع همراه با دلسوزی

پارک‌کردن عده‌ای در هرجا به‌خاطر اینکه به‌محل کار، مدرسه فرزندان، مراکز خرید، بانک و هرجای دیگری نزدیک باشند، باعث می‌شود تا آنها مقررات رانندگی و اصول شهرنشینی را به‌راحتی نادیده بگیرند. برای نمونه بدون توجه در کنار سطل‌های مکانیزه زباله پارک می‌کنند و کمترین احتمالی نمی‌دهند که درست در همین لحظات ممکن است خودروی ویژه برای خالی‌کردن سطل سر برسد.

نکته قابل توجه ماجرا اینجاست که خیلی وقت‌ها این اتفاق در ساعات پایانی شب رخ می‌دهد و این دسته از رانندگان دلشان به حال خودروی خود آنقدر می سوزد که دوست ندارند حتی یک خط روی آن بیفتد (مانند آنچه در تصویر می‌بینید) ولی فکری به حال باقی ماندن زباله‌ها و پیامدهای آلودگی آنها نمی‌کنند یا دلشان سر سوزنی به حال کارگران که باید برای خالی‌کردن سطل به‌دردسر بیفتند نمی‌سوزد.

رفت‌وآمد دانش‌آموزان

در نخستین روزهای سال تحصیلی جدید درصدی از دانش‌آموزان برای رفت‌وآمد بین خانه و مدرسه هنوز آنچنان که باید و شاید برنامه منظمی پیدا نکرده‌اند؛ هماهنگ‌کردن سرویس مدرسه، پیدا‌کردن بهترین مسیر و ... چند روزی زمان می‌برد و در مجموع کمی طول می‌کشد تا به‌اصطلاح جا بیفتند.

گهگاه دانش‌آموزان خودشان راه‌هایی را برای رفت‌وآمد انتخاب کرده و در بین راه هم نکات ایمنی را به‌دست فراموشی می‌سپارند. همین موضوع باعث می‌شود تا در برخی مواقع حادثه آفرینی کنند. بنابراین بهتر است والدین، فرزندان‌شان را به‌استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی توصیه کنند و دقت به‌علائم راهنمایی و رانندگی و استفاده از پل‌های عابر پیاده را به آنها یادآوری کنند.

کد خبر 116887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز