دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

با اینکه اتوبوس‌های بلیتی اغلب مسیر‌های شهر در کنار کولر روشن به نحو دلپسندی پاکیزه نیز هستند اما بسیاری از اتوبوس‌های بخش ریالی هیچ نسبتی با پاکیزگی ندارند.

ایستگاه اتوبوس

برای نمونه با دیدن شیشه‌های این اتوبوس‌ها برخی تصور می‌کنند نوع جدیدی از شیشه‌های مشجر و مات به بازار آمده که از آن بی‌خبرند؛ حال آنکه این شیشه‌ها از کثیفی به این شکل درآمده‌‌اند.

صندلی‌ها نیز هیچ وضعیت مطلوبی ندارند، یا گوشه‌های شکسته‌شان لباس‌های مسافران را نخ‌کش می‌کنند یا آنقدر کثیف هستند که همه مجبور می‌شوند جای خود را به دیگری تعارف کنند. به‌هر حال به‌نظر مسافران باید راننده‌ها و مسئولان بخش خصوصی اتوبوسرانی نیز به موازات تغییرات مثبت بخش اتوبوس‌های بلیتی حرکت کنند، در غیر این‌صورت میزان استقبال مردم از وسایل نقلیه عمومی رو‌به‌ کاهش می‌گذارد.

هم سبز، هم قرمز

گاهی اوقات رهگذران هنگام عبور از چهارراه‌های سطح شهر چنان گیج و سردرگم می‌شوند که دقت به‌علائم بیش از سایر عوامل آنها را در معرض تصادف با خودروها قرار می‌دهد. برای نمونه همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید یکی از چراغ‌های عابر‌پیاده به مدت چندین روز در این چهارراه خراب شده است و گاهی نیز همزمان چراغ‌های سبز و قرمز را نشان می‌دهد.

البته هنگام سالم بودنش نیز بارها بی‌توجهی برخی رهگذران، خودروها و اتوبوس‌های گذری را در معرض برخورد با یکدیگر قرار می‌دهد. این موضوع به این دلیل است که علاوه بر 3‌زمانه بودن یکی از چراغ‌های راهنمایی این چهارراه، چراغ دیگری نیز برای عبور اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است.

بنابراین بی‌‌دقتی یکی از افراد یا راننده‌های گذری می‌تواند منجر به‌تصادف شود. این در حالی است که رهگذران هم با وضعی که چراغ مخصوص آنها دارد و در یک زمان هم سبز است و هم قرمز، نمی‌دانند چه زمانی برای عبور باید حرکت کنند. البته ناگفته نماند شهروندان برای نصب پل‌عابر در چنین چهارراه‌هایی می‌توانند با مرکز 137‌تماس بگیرند.

دویدن روی اعصاب همسایه

این روزها در بسیاری از خانه‌ها تردمیل، دوچرخه ثابت و در کل از این نوع وسایل ورزشی وجود دارد اما گاهی بعضی از ساکنان آپارتمان‌ها استفاده از این وسایل را به ساعات پایانی شب موکول می‌کنند. گویا شاغلان بیرون از خانه مدتی بعد از استراحت و صرف شام تازه یاد ورزش‌کردن می‌افتند و شروع به راه‌رفتن که هیچ، دویدن سریع می‌کنند.

این در حالی است که ورزش‌کردن در آپارتمان به لرزش‌ها و صداهای کوبش بلندی روی سقف آپارتمان واحد پایینی منجر می‌شود. علاوه بر این بعضی از افراد دوست دارند که ورزش‌کردن خود را همراه با موسیقی و البته با صدای‌بلند انجام دهند. بنابراین، این ساکنان واحد پایینی هستند که باید همه این صداها را آن هم در آخر وقت تحمل کنند تا شاید کمی از چربی‌های اضافه اهالی واحد بالا آب شود.

رزرو جای پارک

با‌وجود اینکه اغلب شهروندان از ممنوعیت رزرو جای پارک‌عمومی آگاهی دارند باز هم برخی اصرار دارند خود را به ناآگاهی زده و برای نمونه در پاسخ به معترضان بگویند جلوی منزل خودمان است. البته مغازه‌‌داران نیز گاهی از این دلیل‌های به‌اصطلاح من درآوردی رو کرده و احساس می‌کنند فضای پارک جلوی مغازه‌ متعلق به آنهاست.

حال آنکه تمام افراد جامعه با پرداخت مالیات این حق را دارند که خودروی خود را در تمام محدوده‌های مجاز پارک کنند و کسی نمی‌تواند به وسیله مانع، این فضا را برای خود رزرو کند. البته برخی نیز به اشغال فضای عمومی اکتفا نکرده و با وسایل عمومی مانند سطل بازیافت کنار پیاد‌ه‌رو اقدام به این کار می‌کنند.

کد خبر 115613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز