چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

درست بعد از هر تصادف برخی شهروندان با سر می‌دوند تا دعوای 2‌راننده را از نزدیک ببینند.

تصادف

حال آنکه این اواخر تعداد راننده‌هایی که بعد از تصادف در مورد سلامت راننده و سرنشینان خودروی مقابل سؤال می‌کنند رو به ازدیاد است. البته معمولا راننده‌ای که به‌جای فحش و بدوبیراه درمعرض احوال‌پرسی طرف مقابل قرار می‌گیرد کمی گیج‌ شده و هاج و واج به وی نگاه می‌کند.

به‌هر حال بهتر است به‌جای اینکه تصور کنیم هنگام وقوع تصادف درصورت احوال‌پرسی کردن، به‌اصطلاح طرف دور برمی‌دارد و دست بالا را می‌گیرد بدون توجه به این مورد کار درست را انجام دهیم. در صورتی که توافقی در مورد مقصر صورت نگرفت نیز باید قضاوت را به پلیس محول کرد. البته یادآوری این نکته ضروری است که انتظار برای رسیدن پلیس در برخی صحنه‌های تصادف به‌‌هیچ وجه کار درستی نیست و بلافاصله باید خودرو‌ها را به حاشیه خیابان برد.

قانون نانوشته

زندگی بهتر در مجتمع‌های مسکونی به دانستن قوانین مکتوب و مصوب آپارتمان‌نشینی محدود نمی‌شود. برای این منظور بهتر است به برخی قوانین نانوشته نیز توجه کنیم. برای نمونه برخی افراد عادت دارند به‌محض اینکه از واحد خود خارج و وارد راهرو شدند آهسته‌تر صحبت کنند.

این اخلاق پسندیده در ساعات استراحت اهالی ساختمان به ویژه ساعات پس از 11‌شب بیشتر در نظر گرفته می‌شود. در اغلب موارد فرزندان چنین افرادی نیز از رفتار‌های درست والدین الگوبرداری کرده و حتی این کار را به سایر رفتار‌های زندگی اجتماعی تعمیم می‌دهند. برای نمونه فرزند فردی که در راهرو‌ها با صدای بلند صحبت نمی‌کند به‌طور حتم هنگام جابه‌جایی وسایل نیز مراقب سلب نشدن آرامش طبقات دیگر هست.

نخست، باک آشنایان

به‌احتمال زیاد همزمان‌شدن عید سعیدفطر با روزهای آخر فصل تابستان باعث افزایش حجم مسافران جاده‌ای در طی چند روز آینده می‌شود. اما مسافران امیدوارند که علاوه بر تعداد زیاد خودروها با بی‌انصافی برخی کارگران جایگاه‌های سوخت نیز درگیر صف طولانی پمپ‌بنزین‌ها نشوند.

گویا بعضی از پمپ‌ بنزین‌‌های بین‌راهی در طول تابستان، روش بی‌‌صف، نان کنار گذاشتن برای آشنایان بعضی نانوایی‌ها را به‌نحوی دیگر در پیش می‌گیرند و با کمال بی‌انصافی صف بلند رانندگان مسافر را نادیده گرفته و باک بنزین خودروی آشنای خود را زودتر از همه پر می‌‌کنند.

این آشنایان پمپ‌بنزینی با گرفتن یک دنده‌عقب از راه خروجی وارد پمپ‌بنزین شده و نیامده، نفر اول، بنزین می‌زنند. بنابراین بهتر است حقوق راننده‌های منتظر و مسافر چنان رعایت شود که راننده‌ها به‌خاطر رعایت نشدن این موضوع و در نتیجه اتلاف وقت‌شان در پمپ بنزین، مجبور نباشند سرعت خود را برای رسیدن سروقت به مقصد، افزایش دهند.

چاهی به زیر شهر

همین چند روز پیش بود که مطلبی با عنوان «گودال عبرت‌آموز» در همین صفحه چاپ شد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از اینکه یکی از این گودال‌ها عبرتی برای شما شود، همیشه دقت کنید که پای خود را درست کجا می‌گذارید. عکسی که در تصویر مشاهده می‌کنید چاهی را نشان می‌دهد که به دلیل در‌پوش نداشتن آن نزدیک بود نگارنده همین بخش را هنگام پیاده شدن از خودرو تا مرز شکستگی استخوان‌ها پیش ببرد.

به هر حال با وجود اینکه ممکن است دهانه این گودال‌ها که چه عرض کنیم، چاه‌ها از عرض شانه یک انسان نیز بیشتر باشد، هنگام پیاده‌‌شدن از خودرو نخست به زیر پای خود توجه کنید که در غیر این‌صورت ممکن است راننده تصور کند برای نپرداختن کرایه وی به کل ناپدید شده‌اید؛ حال آنکه شما در ته چاه به سر می‌برید.

کد خبر 115763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز