یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

برخی مسافر‌ها اگر 50‌ تومان از باقی پول‌شان کم باشد حسابی با راننده جرو‌بحث می‌کنند و تا آن ده تومان را پس نگیرند کوتاه نمی‌آیند

کمربند ایمنی

با وجود این چنانچه کمربند ایمنی خودرو به‌هر دلیلی سر جایش نبوده یا خراب باشد به‌قول معروف آب در دل کسی تکان نمی‌خورد. حال باید 50‌تومان پول را با خطرات نبود کمربند ایمنی مقایسه کنیم. به‌طور حتم ارزش سلامتی و جان مسافر بیش از باقی پول است اما این موضوع یکی از عادات اجتماعی غلط است که طی آن کسی به چنین مواردی اهمیت نمی‌دهد.

جالب اینجاست که فقط کافی است که درمورد علت جای خالی کمربند یا خراب بودن آن از راننده سئوال کنیم تا همه مسافر‌ها برگردند و حسابی چپ‌چپ نگاهمان کنند. به‌طور حتم چنانچه مسافران این عادت نادرست را کنار گذاشته و از راننده بخواهند در این خصوص نیز به وظیفه خود عمل کند تعداد کمربند‌های معیوب خودرو‌های مسافر‌بر رو‌به‌کاهش می‌گذارد.

پارکینگ تاکسی

تصور کنید برای کاهش بار ترافیک و سر‌و‌کله نزدن با نگهبان برای راه دادن شما به پارکینگ اداره، خودروی شخصی خود را امروز خانه‌نشین کرده‌اید و بعد از کمی پیاده‌روی به ایستگاه تاکسی‌ها می‌رسید. صف طولانی مسافر‌ها جای خالی تاکسی‌ها را پر کرده و از آنجا که تحمل اخم‌های گره‌خورده رئیس را ندارید سراغ مسافربر‌های گذری می‌روید.

هنوز چند قدمی جلو نرفته‌اید که در کمال تعجب یک تاکسی مربوط به همان مسیری که خالی از تاکسی بوده، جلوی پایتان ترمز می‌کند و می‌پرسد دربست؟ بعد از اینکه پول وی را پرداختید و تصمیم به خودداری از منت‌کشی نگهبان اداره و تلاش برای کاهش بار ترافیک چند اسکناس سبز و آبی برایتان خرج برداشت،

در پایان وقت اداری به این نتیجه می‌رسید که سراغ نگهبان بروید تا یک جای پارک برای شما نیز در نظر بگیرد اما وی می‌گوید پارکینگ زود پر می‌شود. نکته تلخ ماجرا آنجاست که همان‌گونه که در تصویر مشاهده می‌کنید 6‌تاکسی پارک شده را که باید مشغول سرویس‌دهی باشند، در پارکینگ مشاهده می‌کنید.

صف بلند بالای بیمه

تعدادی از خوانندگان ستون «در شهر چه خبر» تماس گرفته و گلایه‌مندی خود را از وضعیت بعضی شعبه‌های بیمه ایران در شرق تهران ابراز داشته‌اند. این شهروندان برای رسیدگی به وضعیت خسارات و دریافت هزینه بیمه خودروی خود به این شعبه‌ها مراجعه کرده و با صف‌های طولانی پشت در آنها مواجه شده‌اند.

علاوه بر این اداره بیمه مربوط، برای تصادفات خسارتی خودروها با مبلغ بالا حضور هر دو طرف را الزامی عنوان کرده‌ است. بنابراین صف ارباب‌رجوع‌ها با خودروهایشان به حدی زیاد می‌شود که از چند خیابان هم عبور می‌کند و به چند کیلومتر می‌رسد. ساعات کاری مشخص شده این شعب در طول ماه رمضان از 9‌تا12.5 است که به‌نظر می‌رسد برای این همه متقاضی بسیار کم است.

این مشکل تا جایی پیش رفته است که مراجعه‌کنندگان برای اینکه با جمله «برو فردا بیا» روبه‌رو نشوند مجبورند پس از خوردن سحری و در حدود ساعت 5‌صبح پشت در اداره بیمه صف بکشند. به‌ هر حال بهتر است تدابیری اندیشیده شود تا مراجعه‌کنندگان در طول ماه رمضان به مشکلات اینچنینی برخورد نکنند.

خودپرداز هست

تعدادی از شهروندان غرب تهران با ستون «در شهر چه خبر» تماس گرفته و از کمبود دستگاه‌های خودپرداز به ویژه در محدوده میدان پونک خبر می‌دهند. با وجود این طبق بررسی‌های به‌عمل آمده، مشخص شد که فقط داخل مراکز خرید اطراف میدان چندین عابربانک وجود دارد. شاید بهتر باشد برای عابربانک‌ها نیز علائم کوچکی تهیه و در اطراف آنها نصب شود.

کد خبر 115035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز