جمعه ۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

از قدیم‌ می‌گفتند هر قانونی ممکن است یک استثنا داشته‌ باشد و به‌موجب همین موضوع نمی‌توان این قانون را مطلق دانست.

جاده کامیون

به‌نظر می‌رسد برخی راننده‌های کامیون و تریلی‌های 18‌چرخ این تعبیر را حسابی شیرفهم شده‌اند،زیرا همان‌طور که در تصویری که علیرضا‌عبدلی برای ما ارسال کرده مشاهده می‌کنید این راننده‌های انگشت‌شمار به‌راحتی خود را استثنای قانون ممنوعیت ورود کامیون‌ها به آزادراه کرج قلمداد می‌کنند حال آنکه همکاران قانونمند آنها فقط از جاده‌مخصوص کرج تردد می‌‌کنند.

جالب اینجاست که مطابق مشاهدات همه ما گاهی این راننده‌های متخلف در خط سرعت جاده نیز وارد می‌شوند و میزان جرائم رانندگی و به خطر انداختن سلامت دیگران را چند برابر می‌کنند. به‌هر حال از آنجا که چنین تخلف‌هایی می‌تواند عواقب ناگوارتری نسبت به دیگر تخلف‌ها داشته باشد، شهروندان از ماموران اداره راهنمایی‌و‌رانندگی توقع برخورد جدی‌تر با آنها را دارند.

قایم‌باشک‌ بازی تابلو‌ها

مجهز‌شدن شهر به تابلو‌های دیجیتال ترافیک باعث شده بسیاری از راننده‌ها به ویژه آنها که در شب دید کمتری دارند از تابلو‌های جدید راضی باشند. با وجود این خدمات جدید باعث شده کاستی‌های خدمات قدیم بیشتر خودنمایی کند و شهروندان نیز در این مورد حساس‌تر شوند.

برای نمونه به‌محض اینکه تابلو‌های یکی از محدوده‌های شهر هوس قایم‌باشک بازی با راننده‌ها به سرش می‌زند و پشت شاخ و برگ درختان مخفی می‌شود ساکنان این محله‌ها موضوع را به‌سامانه 137‌و ستون در شهر چه خبر انتقال می‌دهند. به‌طور حتم افزایش چنین حساسیت‌هایی نشان از آشنایی بیشتر شهروندان با حقوق خود و امید بیشتر به رفع مشکلات دارد.

غذای محلی، بهانه مشکلات احتمالی

شاید شما هم از آن دست افرادی باشید که اعتقاد دارند با مدرن‌شدن زندگی‌ها بسیاری از مواد‌غذایی هم مانند عسل، حبوب، سبزیجات و ... مدرن شده و طعم اصلی خود را از دست داده‌اند. همین موضوع عاملی می‌شود تا بعضی از خانواده‌ها با شنیدن اینکه جایی یا کسی به عرضه مواد‌غذایی محلی اقدام کرده است به‌اصطلاح خیلی زود دست و دلشان بلرزد و هرچه سریع‌تر برای خرید آنها سرکیسه را شل کنند.

در این بین افرادی سودجو همین مواد‌غذایی معمولی داخل شهر یا بی‌کیفیت‌تر از آن‌را خریداری می‌کنند و به‌اسم محلی به‌مردم می‌فروشند. عده‌ای دیگر هم به در خانه‌ها می‌روند و ادعا می‌کنند که مواد‌غذایی محلی را به قیمت پایین‌تر سفارش گرفته و دَم‌در خانه تحویل می‌دهند. به‌هر حال باید متوجه این موضوع باشیم که برخی سارقان نیز به این شکل و با استفاده از ترفند فروشندگی، نقشه سرقت را عملی می‌کنند. بنابراین بهتر است قید خرید مواد‌غذایی محلی را زده و نشانی خانه‌تان را به‌هیچ دوره‌گردی ندهید.

مزد این همه زحمت

زیباسازی فضای شهر احتیاج به زمان، زحمت و هزینه‌های بسیار زیاد دارد؛ هزینه‌هاو زحماتی که این روزها شهرداری فقط و فقط برای شهروندان متحمل می‌شود و در پاره‌ای از موارد هم به‌خاطر تنگ‌شدن یا بسته‌شدن راه برای بازسازی، بهسازی، زیباسازی و ... از مردم پوزش می‌طلبد اما گاهی عده‌ای از افراد تمام این زحمات را نادیده گرفته و به‌نوعی زحمات تمام کسانی را که باعث ایجاد این زیبایی شده‌اند خیلی سریع از بین می‌برند.

برای نمونه مانند آنچه در تصویر می‌بینید از نصب این حصارهای چوبی در یکی از چهارراه‌های شهر تهران مدت زیادی نمی‌گذرد اما به ‌خاطر تفریح‌های غیرمعمول یا بی‌توجهی عده‌ای، به این حال‌و‌روز در آمده‌اند. گهگاه این حصارها جای پای راکبان موتورسیکلت‌هایی می‌شوند که پشت چراغ قرمز توقف می‌کنند.

کد خبر 114867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز