گویا برخی نانوا‌ها صف شهروندان متقاضی نان را با صف خرید سهام تالار بورس اشتباه گرفته‌اند.

نان

برای نمونه، شاید شما هم نگاهتان به‌تابلوی حاوی مشخصات نانوایی بربری‌پز و قیمت هر عددنان که 1200ریال درج شده افتاده باشد؛ حال آنکه به‌نظر می‌رسد در این نانوا‌یی‌ها نیز مانند تالار‌بورس اصطلاحاتی مانند قیمت‌‌اسمی (ثابت) و قیمت‌رسمی (دارای نوسان ) رسوخ کرده است به‌طوری که هر عدد نان بربری بین 1500ریال تا 2000ریال فروخته می‌شود.

جدای از بهانه‌های کنجدی بودن و بزرگی نان، این روز‌ها بهانه‌هایی نیز به‌عنوان قطع یارانه‌ها مطرح می‌شود که دست‌کم به‌نظر می‌رسد بهانه عجولانه‌ای باشد. شاید به پیشواز گرانی نان رفتن از این روست که خریداران نیز بدون توجه، هر قیمتی را که نانوا‌ها درخواست کنند، می‌پردازند. به‌هرحال بهتر است چنین تخلفاتی را با شماره‌ تلفن 124‌در میان گذاشته و از گسترش این گرانی به‌سایر اصناف جلوگیری کنیم.

چشم‌بندی در بزرگراه

اگر در بزرگراه به‌ناگاه دنیا در نگاهتان تیره‌و‌تار شد در وهله نخست خونسردی خود را حفظ کنید. به‌احتمال زیاد یکی از راننده‌های باربری که علاقه خاصی به‌چشم‌بندی در بزرگراه دارند جلوی شما در حرکت بوده و همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید بار آن حاوی اشیای معلقی بوده که با وزش یک باد شدید، از جا کنده شده و شیشه جلوی خودروی شما را پوشانده است.

از آنجا که این چشم‌بندی از آن نوع چشم‌بندی‌هایی است که ممکن است حاضران را راهی دیار باقی کند، بهتر است به‌محض مشاهده چنین بار‌هایی از آنها فاصله بگیرید. از سوی دیگر با اینکه شهروندان چندین و چند بار در مورد ورود غیرمجاز برخی خودرو‌های سنگین به بزرگراه‌ها ابراز نارضایتی کرده‌اند این معضل همچنان ادامه دارد و به‌همین دلیل باید منتظر برخورد پلیس با این تخلف خطرناک باشیم.

پارک در حریم شخصی

آنقدر با اِشغال‌کننده‌های جای‌پارک عمومی برخورد نشد تا اینکه همان‌طور که در تصویری که مسعود حاج‌حسینی برای ما ارسال کرده می‌بینید این روزها برخی افراد به خود جرات می‌دهند تا نوشته‌های تهدید آمیزی روی بخشی از کوچه و خیابان بنویسند.

پیش از این جملاتی مانند «درصورت پارک کردن پنچر می‌شود» و غیره را فقط جلوی در‌های پارکینگ ساختمان‌ها مشاهده می‌‌کردیم حال‌آنکه این روز‌ها برخی با نوشتن این جملات در کنار عباراتی مانند «حریم شخصی» و غیره حق دیگران را سلب می‌کنند. جالب اینجاست که راننده‌هایی هم که به‌‌درستی به این نوشته‌های غیرقانونی بی‌توجهی می‌کنند با برخورد لفظی و گاه فیزیکی مدعیان جای‌پارک مواجه می‌شوند.

نردبان چراغ‌دار

یکی از مسائلی که در مورد آن چندان توصیه‌های ایمنی رعایت نمی‌شود، حمل‌و‌‌نقل لوله‌های‌آهنی و تیرهای آهنی و چوبی در سطح شهر است. چندی پیش نیز در یکی از برنامه‌های سیما تصویری از یک راننده وانت در کشورمان به نمایش درآمد که برای تخلیه لوله‌های آهنی با یک حرکت دنده عقب سریع همه آنها را یکباره از پشت خودروی خود خالی می‌کرد؛

در حالی که به هیچ نکته‌ منفی آن اشاره‌ای نشد. بیشتر وانت‌هایی که اقدام به بار کردن تیرها و لوله‌های بلندتر از طول خودروی خود می‌کنند برای هشدار به خودروهای پشتی یک پارچه به‌طور معمول قرمزرنگ به انتهای آنها وصل می‌کنند که البته در شب چندان کمکی ‌نمی‌کند اما در تصویری که مشاهده می‌کنید یکی از راننده‌های باذوق گرچه طول بارش خیلی زیاد است اما توانسته با استفاده از یک لامپ و حباب قرمز برای هشدار بهتر در شب بهره‌ ببرد که دست‌کم با وجود غیرقانونی بودن، خطرناک بودن آن را هشدار می‌دهد.

کد خبر 117358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز