شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

برخی شهروندان عادت دارند برای 50‌متر جابه‌جایی با خودروی مسافربران گذری بدون هیچ اعتراضی دست‌کم 300 تومان بپردازند و به‌قول معروف خم‌به ابرو هم نیاورند.

خیابان

خودرو‌هایی که راننده آن ممکن است در طول مسیر 2‌نخ سیگار دود کند، صدای ضبطش گوش فلک را کر کند، در گرمای چهل و چند درجه، بالابر شیشه‌ها نیز سرجایش نباشد و خلاصه هزار‌جور نارضایتی برای مسافر فراهم کند؛ حال آنکه همین معدود مسافران محترم چنانچه برای نمونه از میدان آزادی تا تهرانپارس سوار اتوبوسی شوند که از پاکیزگی چیزی کم ندارد، کولرش یکسره روشن است،

در خط ویژه و با کمترین ترافیک ممکن حرکت می‌کند و خلاصه راننده آن سیگار به دست‌ها را راه نمی‌دهد، چنانچه با بلیت 100‌تومانی آن مواجه شوند ابتدا تعجب می‌کنند و بدون در نظر گرفتن مزایای خطوط اتوبوسرانی، نیمه پر لیوان را به‌کل فراموش می‌کنند. به‌هر حال از آنجا که اغلب مسافران از این نوع خدمات راضی هستند بهتر است این معدود مسافران نیز کمی بیشتر کلاه خود را قاضی کنند.

آرایشگاه زیبا

این اواخر بسیاری از صاحبان آرایشگاه‌های مردانه نشان داده‌اند که برخلاف روال کاری معدودی از شاغلان این صنف که فقط نرخ‌های آنچنانی دریافت می‌کنند، خدمات مناسبی به شهروندان ارائه می‌کنند. برای نمونه مدیریت مناسب این آرایشگاه‌ها با ارائه وقت قبلی به مشتری‌ها از معطل شدن آنها و شلوغی محل کار جلوگیری می‌کند.

همچنین برای تحمیل نشدن هزینه حوله یا شانه شخصی به مشتری از حوله‌های یکبار مصرف برای خشک‌کردن مو‌ها استفاده می‌‌کنند و شانه و قیچی‌ها نیز پس از هر بار استفاده به‌خوبی ضدعفونی می‌شوند. تمام اینها به‌علاوه برخورد مناسب با مشتری از ملاک‌های آرایشگاه‌های زیبای جدید است.

یک فال گردوی ناسالم

هر سال در اواخر فصل تابستان سر و کله گردوهای پوست‌کنده داخل شیشه آب پیدا می‌شود. امسال قیمت هر نوع گردویی شامل باپوست یا بدون‌پوست نیز روبه‌فزونی گذاشت و قیمت گردوهای پوست‌کنده‌ درون شیشه‌ای نیز از این قاعده جدا نبوده و همگی حسابی گران شدند، به‌نحوی که خرید یک فال گردو دست‌کم 500تومان آب می‌خورد.

اما جدا از این قیمت، گهگاه بلایی سر این گردوها می‌آید که سرانجام خوردن آنها بهایی بیشتر از اینها روی دست خریدار می‌گذارد. گردوفروشانی در سطح شهر دیده می‌شوند که برای درآوردن گردوها از داخل شیشه آب، دست بدون دستکش خود را درون شیشه کرده و هزاران میکروبی که ممکن است به‌واسطه جابه‌جایی پول و ... به دستشان چسبیده باشد را به‌ظرف گردو منتقل می‌کنند. به‌هر حال با توجه به اینکه هر گردوی گردی، گردوی سالم نیست از اینگونه ‌فروشندگان غیربهداشتی گردو نخرید.

تبعات آچار خودسرانه

اگر توصیه‌های ایمنی همین صفحه را دنبال کرده باشید، به‌طور حتم بارها دیده‌اید که نسبت به باز کردن خودسرانه درهای جعبه‌ انشعاب برق و تلفن و تعمیر رگلاتور گاز بیرون از منزل و حتی آسانسور و سایر تجهیزات هشدار داده‌ایم.

اما گاهی برخی از افراد با هر سطح دانش فنی، هنگامی‌که با خرابی خط تلفن یا برق داخلی مجتمع‌شان روبه‌رو می‌شوند، در نخستین گام، آچار و پیچ‌گوشتی به‌دست شده و شروع به جلوه‌گری توانایی فنی یا بهتر بگوییم آزمایش توانایی فنی خود روی جعبه انشعاب‌های بیرون از مجتمع می‌کنند حال آنکه افراد غیرمتخصص نه‌تنها کمکی به رفع مشکل نمی‌کنند بلکه خرابی بیشتری نیز به بار می‌آورند. به‌هر حال برای جلوگیری از خرابکاری این همه‌کار‌ه‌ها و هیچ‌کاره‌ها بهتر است مراتب را هرچه سریع‌تر به اطلاع مدیر مجتمع برسانید.

کد خبر 116343

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز