رویارویی استقلال و سپاهان بی‌تردید حساس‌ترین بازی لیگ دهم تا این هفته محسوب می‌شود

فوتبال

حضور قلعه نویی روی نیمکت تیم اصفهانی و 4 بازیکن فصل قبل استقلال که قرار است فردا شب با پیراهن زرد در برابر تماشاگران آبی بازی کنند، حساسیت این بازی را به اوج رسانده است. هواداران استقلال از این 4 بازیکن به‌ویژه خسرو حیدری که فصل قبل ستاره تیم شان بود، دل خوشی ندارند و قطعا استقبال خوبی در انتظار آنها نخواهد بود.

مظلومی اما از تماشاگران تیمش می‌خواهد که به این بازیکنان توهین نکنند:« قبلا هم گفته‌ام که تماشاچیان استقلال خدای ناکرده علیه این بازیکنان جداشده از استقلال شعاری سر ندهند. ما دوست نداریم که این بازی دچار حاشیه شود. بالاخره هواداران باید بدانند در استقلال از این رفت‌وآمدها زیاد است و اصلا خاصیت یک تیم بزرگ داشتن چنین شرایطی است.

این بازیکنان حق دارند که در فوتبال حرفه‌ای به هر تیمی که دوست دارند بروند.» از طرف دیگر این دو تیم مدعی از 6بازی قبلی شان تنها 9 امتیاز گرفته‌اند و برای صعود به پله‌های بالاتر تحت فشار هستند. استقلال که تمرینات آماده‌سازی‌ پیش فصل را دیر شروع کرد و در این 6 هفته هم غایبان زیادی داشته، هنوز نتوانسته به ترکیب و هماهنگی دلخواه برسد. مظلومی در این بازی هم دسوزا را به‌دلیل محرومیت و احتمالا جباری و یوسفی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

بدین‌ترتیب او از مثلث آشوبی، رحمتی و مبعلی در میانه زمین استفاده می‌کند و میداوودی، مجیدی و شیرزاد 3بازیکن تهاجمی این تیم هستند. او درباره شرایط تیمش در این بازی گفت:« خوشبختانه بازیکنان محروم یعنی فرهاد مجیدی و پژمان منتظری حضور دارند.

مجتبی جباری هم دویدن‌هایش را شروع کرده و بقیه هم تلاش می‌کنند تا هرچه سریع‌تر به آمادگی مطلوبی برسند. بازی با سپاهان به بازیکنان استقلال انگیزه‌ داده است تا با جدیت و کوشش بیشتری سعی کنند تا به بهترین شرایط آمادگی برسند. هرچند فشردگی بازی‌ها از انرژی آنها و بازیکنان هر تیمی می‌کاهد.»

سرمربی استقلال درباره مصاف با مدافع عنوان قهرمانی گفت: «سپاهان تیم بسیار قدرتمند و حریفی سرسخت است. قطعا جدال این دو تیم حساسیت‌هایی را خواهد داشت که ما به آن واقفیم. سپاهان رقیب ماست و حریفی متفاوت از سایر حریفان. ما در بیرون از زمین با یکدیگر دوست و رفیقیم اما درون زمین با هم رقیب بوده و سعی می‌کنیم رقابت سالمی را داشته باشیم و امیدواریم این مسابقه مانند سایر بازی‌ها اسیر حاشیه‌ها نشود و از نظر فنی هر تیمی که شایستگی پیروزی را دارد به این مهم برسد.»

سپاهان اما برای این بازی تنها جانواریو را ندارد. البته هافبک برزیلی ممکن است در فهرست 18 نفره باشد ولی با توجه به اینکه تمرین زیادی نداشته، شانس کمی برای بازی دارد. قلعه نویی برای این بازی احتمالا از سیستم 2-4-4 استفاده می‌کند. در این شرایط بیک‌زاده در دفاع چپ، خسرو حیدری در هافبک راست و عنایتی احتمالا در خط حمله بازی خواهند کرد. قلعه نویی درباره بازی مقابل استقلال گفت: «تنها می‌توانم از منظر فنی به این مسابقه نگاه کنم.

ما این تیم را آنالیز کردیم و به اتفاق بازیکنان جلسه بررسی شرایط و نحوه بازی با آنها را داشتیم. استقلال تیم بزرگی است و کادر فنی بزرگی هم دارد. ما تمام تلاش‌مان را برای شکست استقلال به کار می‌بندیم. حال نتیجه دست خداست. استقلال و سپاهان همیشه نبردهای خوب و زیبایی با یکدیگر داشته‌اند که امیدوارم این مصاف هم همین طور باشد.»

قلعه‌نویی درباره شعارهای احتمالی برخی هواداران استقلال علیه استقلالی‌های سابق گفت:« من تمام انرژی‌ام را روی تیم خودم می‌گذارم. تماشاچی مختار است که هر رفتار و برخوردی با ما داشته باشد.

به هر حال باید تیم خودم را به‌نحوی آماده کنم که در این مسابقه بتواند از عهده شرایط برآید. ما برنامه‌هایی برای ارتقای شرایط بازیکنان از نظر روحی و فنی داریم. با توجه به شناختی که از هواداران استقلال طی 20 سال گذشته دارم، در زمانی که بنده در این تیم حضور داشتم رفتار تندی را از سوی هواداران آبی‌پوش ندیدم.» در دیگر بازی هفته هفتم، 5 شهریور   نفت تهران میزبان مس کرمان است.

کد خبر 114814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز