چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۷
۰ نفر

محرم نویدکیا، کاپیتان سپاهان که مدت‌ها سیاست سکوت در پیش گرفته بود، سرانجام تصمیم گرفت این سکوت را بشکند.

محرم نویدکیا - فوتبال

 او چند روز پیش مصاحبه‌ای علیه امیر قلعه‌نویی انجام داد و این موضوع ثابت کرد که نویدکیا هم مثل عقیلی رابطه چندان خوبی با سرمربی سپاهان ندارد. نویدکیا در آن مصاحبه اعلام کرد که سپاهان روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و قلعه‌نویی باید جواب افت سپاهان را بدهد. او حتی در قسمت دیگری از حرف‌هایش به این موضوع اشاره کرد که سیستم باشگاه به هم ریخته و نخستین سالی است که شاهد چنین وضعیتی در سپاهان است.

نویدکیا گفت که بی‌اعتمادی در باشگاه سپاهان موج می‌زند و تیم آنها یکپارچگی گذشته را ندارد و گفتن این جملات، حرف و حدیث‌ها در خصوص اختلاف محرم و قلعه‌نویی را بیشتر کرد.

نویدکیا در شرایطی این مصاحبه را انجام داد که قلعه‌نویی به‌دلیل عمل جراحی در اصفهان نبود و در تمرینات هم غیبت داشت. البته سرمربی سپاهان در یکی از مصاحبه‌های خود جواب کاپیتان تیمش را داد و گفت: «نویدکیا باید در حیطه وظایف خودش صحبت کند». در این میان برخی معتقدند که نویدکیا چهره بسیار محبوبی در بین طرفداران سپاهان است و به همین دلیل معمولا مربیان این تیم نمی‌توانند برخورد قاطعی با او داشته باشند. در ضمن او سابقه اختلاف‌نظر با بوناچیچ و ویرا را دارد و فرهاد کاظمی جزو معدود مربیانی بود که نویدکیا هیچ وقت با او اختلاف پیدا نکرد. نکته قابل توجه این است که نویدکیا در سال‌های اخیر به هیچ عنوان به‌دلیل مصاحبه علیه مربیان سپاهان یا مسائل حاشیه‌ای دیگر از سوی باشگاه جریمه نشده است.
این بار هم واکنش قلعه‌نویی به این مصاحبه، تنها یک جلسه 2نفره بود که پس از بازگشت او به اصفهان بعد از عمل جراحی‌اش انجام شد.

می‌گویند اختلافات محرم با قلعه‌نویی قبل از آغاز این فصل شدیدتر شده است. محرم تمایل داشت که برادرش(رسول نویدکیا) که در حال حاضر در صنعت نفت بازی می‌کند، به‌عنوان سهمیه لیگ یکی به سپاهان بیاید ولی قلعه نویی گفته بود که قصد جذب بازیکن از لیگ دسته اول را ندارد ولی مدتی بعد امید ابراهیمی از لیگ دسته اول به سپاهان پیوست و همین موضوع دلخوری کاپیتان سپاهان را به‌همراه داشت. با این حال مجید بصیرت، سرپرست سپاهان همه چیز را تکذیب می‌کند:«بعید می‌دانم این موضوعی که شما گفتید صحت داشته باشد چون معمولا این سرمربی تیم است که برای جذب بازیکن تصمیم می‌گیرد».

سرپرست سپاهان در ادامه حرف‌هایش در مورد حرف‌های نویدکیا درباره قلعه نویی می‌گوید: «من فکر نمی‌کنم محرم حرف‌های بدی زده باشد و شاید صحبت‌های او را با لحن متفاوتی نوشته‌اند. از محرم درباره مسائل فنی و افت تیم پرسیده‌اند که او گفته به‌عنوان یک بازیکن حق ندارد در این مورد حرف بزند و کادرفنی باید جواب بدهد. من فکر نمی‌کنم او حرف بدی زده باشد».
برخی معتقدند جریان‌هایی در پیش است تا قلعه‌نویی از سپاهان کنار گذاشته شود و یکی از این جریان‌ها ائتلاف بازیکنان قدیمی سپاهان است. مدت‌هاست که بازیکنانی مثل عقیلی و نویدکیا با قلعه نویی رابطه خوبی ندارند ولی بصیرت این موضوع را رد کرده و می‌گوید: «هیچ باندی در سپاهان وجود ندارد و اختلافی هم در کار نیست. آقای قلعه‌نویی کارش را انجام می‌دهد و بازیکنان هم با سرمربی رابطه خوبی دارند. ما به این حاشیه‌ها توجه نمی‌کنیم».

از سال گذشته تعداد بازیکنان بزرگ سپاهان که اقدام به رسانه‌ای کردن مشکلات خود با قلعه‌نویی کردند، بالا رفت. هادی عقیلی نخستین بازیکن این تیم بود که از سرمربی تیمش انتقاد کرد و این به‌خاطر حرف‌هایی بود که قلعه‌نویی در رختکن(بعد از بازی با ابومسلم در فصل گذشته) به او زد.عقیلی در محافل خصوصی هم بارها این موضوع را اعلام کرده که درصورت ماندن قلعه‌نویی در سپاهان به‌هیچ‌وجه در این تیم نخواهد ماند ولی در نهایت مسئولان باشگاه سپاهان این مدافع را راضی به تمدید قرارداد کردند.
عمادرضا هم دیگر بازیکنی بود که با قلعه‌نویی دچار مشکل شد و در نهایت تصمیم به ترک سپاهان گرفت.

محسن بنگر و جواد کاظمیان هم از جمله بازیکنان سپاهان بودند که به‌دلیل اختلاف با قلعه‌نویی مورد غضب او قرار گرفتند. سپاهان در حال حاضر به‌دلیل عدم نتیجه‌گیری تحت فشار قرار دارد و مطمئنا اتفاقات حاشیه‌ای این تیم هم تأثیر زیادی در نتایج این تیم خواهد داشت. باید دید قلعه‌نویی در ادامه می‌تواند رابطه‌‌اش با بازیکنان قدیمی سپاهان را ترمیم کند یا اینکه تیم اصفهانی همچنان بابت این اختلافات داخلی ضربه خواهد خورد.

کد خبر 117706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز