شکست امیر قلعه نویی مقابل منصور ابراهیم‌زاده در دربی اصفهان مهم‌ترین اتفاق هفته پنجم لیگ برتر بود. این شکست وضعیت تیم زردپوش اصفهانی را بحرانی‌تر از هفته‌های گذشته کرد و به‌نظر می‌رسد که قلعه‌نویی روزهای سختی را در پیش خواهد داشت

فوتبال

در طرف مقابل صدرنشینی تیم ابراهیم‌زاده تثبیت شد و نکته جالب توجه این است که سرمربی ذوب‌آهن از 5 دربی گذشته 4‌پیروزی به دست آورده که این یک آمار قابل توجه محسوب می‌شود.سپاهان در شرایطی بازی را به همشهری خود واگذار کرد که مثل همیشه با تکیه بر خسرو حیدری و هاشم بیک‌زاده، سانتر از جناحین را در دستور کار خود قرار داده بود ولی در نهایت به نتیجه نرسید چرا که مدافعان بلندقامت ذوب‌آهن تاکتیک حریف را خنثی کردند.

در این میان ابراهیم‌زاده اما با سرعت خلعتبری عمق دفاع سپاهان را هدف قرار داده بود و در نهایت با اشتباه هادی عقیلی توانست به گل برتری رسیده و همچنان در صدر جدول قرار بگیرد.طرفداران سپاهان به هیچ عنوان دوست نداشتند این بازی حیثیتی را به ذوب آهن واگذار کنند و حالا با این باخت انتقادها از قلعه نویی بیشتر خواهد شد.

او همچنان در مصاحبه‌هایش تاکید می‌کند که سپاهان پارسال هم در هفته‌های ابتدایی بد نتیجه گرفت اما در آخر قهرمان شد ولی نکته قابل تأمل این است که سپاهان نسبت به فصل قبل در همین هفته‌ها، نمایش ضعیف‌تری ارائه می کند و این یک خطر بزرگ برای تیم اصفهانی محسوب می‌شود. قلعه‌نویی معتقد است که مهم‌ترین مشکل تیمش ضعف خط هافبک است، او حالا بی‌صبرانه در انتظار بازگشت جانواریو است تا شاید شرایط برای تیمش تغییر کند.

پیروزی سرخابی‌ها

استقلال هم در این هفته پیکان را در ورزشگاه آزادی شکست داد تا رفته‌رفته خودش را به بالای جدول برساند. شاگردان پرویز مظلومی نسبت به هفته‌های قبل نمایش بهتری داشتند ولی ناهماهنگی در خط‌دفاعی استقلال همچنان به چشم می‌خورد. مظلومی برای به دست آوردن ترکیب دلخواه خود همچنان تغییراتی را در پست بازیکنان و تاکتیک تیمی‌اش ایجاد می‌کند که این نتیجه فرصت کم این مربی در شروع فصل است.

آبی‌های تهران اما در خط حمله همچنان یکی از زهردارترین تیم‌های لیگ هستند و فرهاد مجیدی و میلاد میداوودی باز هم قدرت خط حمله استقلال را نشان دادند. در خط هافبک هم مجتبی جباری باز هم نشان داد که اگر مصدوم نباشد مهره‌ای تاثیرگذار برای استقلال محسوب می‌شود. ولی این از بدشانسی جباری است که به‌دلیل مصدومیت بینی باید 2هفته دیگر هم از میادین فوتبال دور باشد.

پرسپولیس هم پنجشنبه شب به‌سختی راه آهن را شکست داد تا 12 امتیازی شده و تنها با یک امتیاز کمتر، جدی‌ترین تعقیب‌کننده ذوب‌آهن صدرنشین مسابقات باشد. در این مسابقه بازیکنانی مثل رضایی، نوروزی و نوری باز هم جزو بهترین‌های پرسپولیس بودند ولی این تیم در خط دفاعی همچنان با مشکلات زیادی روبه‌روست و دریافت 2گل از تیم قعرنشین جدول عصبانیت دایی در کنار زمین را به همراه داشت. در ضمن سرعت تیمی پرسپولیس همچنان پایین است و تکرار پاس‌ها در عرض زمین باعث شده که سبک بازی پرسپولیس در اکثر دقایق کسل‌کننده باشد.

هر چند پرسپولیس پس از گذشت 5هفته هنوز با حریف پرقدرتی روبه‌رو نشده است ولی تیم دایی با سیاست فوتبال بازی می‌کند و کسب 12امتیاز از 5بازی آمار قابل‌قبولی برای شاگردان دایی است. نکته جالب توجه در مورد گل‌های زده پرسپولیس در فصل جاری این است که هر 8 گل این تیم فقط توسط 3بازیکن (رضایی، نوری و فشنگچی) به ثمر رسیده که هر سه نفر جزو بازیکنان جدید پرسپولیس هستند که در این فصل پیراهن این تیم را بر تن کردند.

توقف استیل آذین

بازی استیل آذین مقابل مس کرمان هم تحت‌تأثیر ماجراهای علی کریمی قرار داشت و این تیم در یک بازی ضعیف خوش‌شانس بود که در خانه‌اش به مس نباخت و سیاوش اکبرپور در دقیقه 90 تیمش را از شکست نجات داد. پاس همدان دیگر تیم بالای جدولی هم در خانه‌اش مقابل نفت تهران با تساوی یک - یک متوقف شد که این نتیجه ضعیفی برای شاگردان علی اصغر مدیرروستا محسوب می‌شود.

در یک بازی دیگر سایپا ملوان را در انزلی شکست داد تا محمد مایلی کهن فعلا از خطر اخراج فرار کند. هفته پنجم برای اکبر میثاقیان هم خوش یمن بود چون شهرداری تبریز با شکست دادن صنعت نفت نخستین پیروزی خود را در لیگ برتر جشن گرفت.

دیگر نماینده تبریز یعنی تراکتورسازی تبریز در بوشهر مقابل شاهین به تساوی بدون گل رسید. پس از گذشت 5 هفته، محمد احمدزاده و رسول کربکندی تنها مربیانی هستند که هنوز برد نداشته‌اند و خطر اخراج را احساس می‌کنند و البته نباید از کنار قلعه‌نویی هم به‌سادگی عبور کرد. کارنامه این مربی در سال‌های گذشته نمی‌تواند وضعیت او را روی نیمکت سپاهان متزلزل کند ولی سابقه نشان داده که طرفداران و مسئولان سپاهان در مواقع شکست کم تحمل هستند.

کد خبر 114328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز