هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری 5 دیدار پیگیری خواهد شد که در حساس‌ترین بازی‌ها، ذوب آهن صدرنشین در آبادان مقابل صنعت نفت قرار خواهد گرفت و پرسپولیس - جدی‌ترین تعقیب‌کننده ذوب‌آهن- در ورزشگاه آزادی میزبان شاهین بوشهر خواهد بود

فوتبال ،ایران

نتایج این دو مسابقه شاید تغییراتی را در صدر جدول ایجاد کند؛ چرا که پرسپولیس در این بازی خانگی امیدوار به کسب 3 امتیاز است و از طرفی چشم به بازی ذوب‌آهن و صنعت نفت دارد که صدرنشین لیگ امتیاز از دست بدهد و جای تیم اصفهانی را در صدر جدول بگیرد. در دیگر بازی‌های امشب صبا میزبان شهرداری تبریز است، سایپا در کرج مقابل راه آهن قرار می‌گیرد و تراکتورسازی هم میزبان ملوان خواهد بود.

ملاقات پرسپولیسی‌ها در آزادی

پرسپولیس و شاهین بوشهر امشب در شرایطی مقابل هم قرار می‌گیرند که تیم سرخ پوش تهرانی با 12 امتیاز در رده دوم قرار دارد و شاهین هم با 4 امتیاز تیم چهاردهم جدول رده‌بندی است. نکته قابل توجه در این مسابقه تقابل علی دایی با حمید استیلی است که هر دو سابقه بازی در پرسپولیس را دارند و در دهه 90 هم در تیم ملی با هم همبازی بودند.

علیرضا مرزبان، سعید عزیزیان و ایوان پتروویچ هم سابقه مربیگری یا بازی کردن در پرسپولیس را دارند که حالا باید مقابل این تیم قرار بگیرند. هر چند شاهین امشب یک بازی سخت مقابل پرسپولیس در پیش خواهد داشت ولی انگیزه بازیکنان تیم بوشهری نسبت به دیدارهای دیگر متفاوت است. آنها در بازی با سپاهان- قهرمان فصل گذشته- نشان دادند که مقابل تیم‌های بزرگ، تیم دست و پا بسته‌ای نیستند.

از طرفی استیلی هم دوست ندارد مقابل دایی و پرسپولیس بازنده باشد. این مربی سال گذشته با استیل آذین موفق به شکست پرسپولیس شد و این بار هم در فکر متوقف کردن این تیم در ورزشگاه آزادی است. شاهین فصل گذشته هم نتایج خوبی مقابل پرسپولیس گرفت. این تیم در بازی رفت پرسپولیس را با تساوی 2-2 در ورزشگاه آزادی متوقف کرد و در بازی برگشت حریف سرشناس خود را با 4 گل شکست داد.

شاهین برای این دیدار بازیکن محرومی ندارد ولی بازیاری به‌دلیل مصدومیت، تیمش را همراهی نخواهد کرد. پرسپولیس هم محروم ندارد ولی حسین بادامکی به‌دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد، در ضمن تیاگو و مجتبی شیری هم فعلا از شرایط مسابقه دور هستند. کریم باقری، کاپیتان سرخ‌ها اما به‌طور کامل شرایط بازی را پیدا کرده و در بازی امشب به احتمال فراوان در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت. آخرین اخبار از اردوی پرسپولیس هم حاکی از آن است که دایی برای این دیدار تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد خواهد کرد؛ چرا که معتقد است بعضی از بازیکنانش به‌دلیل فشار مسابقات دچار خستگی شده‌اند.

دایی: فقط برد می‌خواهیم

دایی در آستانه این بازی ابتدا در مورد رویارویی با حمید استیلی می‌گوید:« هیچ حساسیتی در مورد تقابل من و استیلی وجود ندارد و این بازی هم مثل بازی‌های دیگر است. ما با یکدیگر رفیق هستیم و خاطرات بسیار خوبی داریم. برای ما فرقی ندارد که مقابل کدام تیم قرار می‌گیریم چون فقط برد می‌خواهیم تا روند صعودی خود را حفظ کنیم.»

استیلی هم در آستانه این بازی امیدوار به کسب 3 امتیاز است. او حرف‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند: «بازی حساسی است و تیم ما برای این مسابقه کاملا آمادگی دارد. پرسپولیس در این فصل تیم خوبی است و بازیکنان خوبی جذب کرده و نتایج مناسبی هم گرفته است. آنها با مدیریت خوب کاشانی و همچنین سرمربیگری دایی روزهای خوبی دارند.»

او در مورد وضعیت تیمش ادامه می‌دهد:«‌تیم ما از نظر روند فوتبالی خوب بوده اما از نتایج تیم زیاد راضی نیستم. در دیدار امشب قطعا بازی زیبایی انجام خواهیم داد و امیدوار به کسب 3‌امتیاز هستیم.» استیلی در مورد رویارویی با دایی می‌گوید:«من و دایی با یکدیگر همبازی بوده‌ایم و او با پرسپولیس نتایج خوبی گرفته است. من برای دایی آرزوی موفقیت می‌کنم.» استیلی در پاسخ به این سؤال که دوست دارید این فصل کدام تیم قهرمان شود، می‌گوید: «اگر شاهین شرایط قهرمانی را داشت اسم تیم خودم را می‌گفتم ولی دوست دارم پرسپولیس قهرمان شود، چون خودم را مدیون این تیم و هوادارانش می‌دانم.»

کار سخت ذوبی‌ها در آبادان

در پایان هفته ششم شاید شاهد برکناری چند مربی از جمله رسول کربکندی باشیم. از لوکا بوناچیچ، فرهاد کاظمی و مهدی تارتار به‌عنوان گزینه‌های جانشینی کربکندی نام برده می‌شود. راه آهن تیم قعرنشین جدول که از 5 بازی فقط یک امتیاز گرفته است مقابل میزبان خود سایپا کار سختی در پیش خواهد داشت. تیم کربکندی در اوج بحران قرار دارد ولی سایپا که با مایلی‌کهن نتایج خوبی نگرفته‌، با شکست دادن ملوان کمی آرامش پیدا کرده است.

ذوب آهن هم در شرایطی به مصاف صنعت نفت می‌رود که آلفرد کاسیمیرو سرمربی نفت پس از انجام حرکات عجیب در بازی با پرسپولیس، یک جلسه محروم شد و در این بازی می‌تواند روی نیمکت تیمش بنشیند. ذوب آهن بعد از پیروزی مقابل سپاهان با انگیزه‌ای مضاعف و برای حفظ صدرنشینی به مصاف صنعت نفت می‌رود و از طرفی نفتی‌ها هم بعد از 2 شکست پیاپی تحت هر شرایطی به‌دنبال امتیاز گرفتن هستند. به‌نظر می‌رسد ذوب آهن با توجه به شرایط نه چندان مناسب نفت و گرمای آبادان، کار سختی در پیش داشته باشد.

در یکی دیگر از بازی‌های این هفته، تراکتورسازی تبریز میزبان ملوان خواهد بود و این نخستین بار در فصل جاری است که تراکتور مقابل هوادارانش بازی خواهد کرد. به همین دلیل انتظار می‌رود ورزشگاه یادگار امام تبریز مملو از تماشاگر شود. تراکتور از بازی‌های قبلی 5 امتیاز گرفته و در رده سیزدهم قرار دارد و ملوان هم با 6 امتیاز تیم نهم جدول رده‌بندی است.

اما شهرداری تبریز که هفته گذشته توانست نخستین برد خود را برابر نفت تهران کسب کند، امشب در قم بازی سختی مقابل صبا خواهد داشت. صبای 8 امتیازی که در رده هفتم قرار دارد درصورت برد در این دیدار و نتیجه نگرفتن تیم‌های بالاتر می‌تواند چند پله صعود کند. شهرداری هم که با 4 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد به‌دنبال گرفتن امتیاز در بازی بیرون از خانه است و مساوی هم برای آنها نتیجه قابل‌قبولی است.

کد خبر 114527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز