استقلال که با پیروزی 3 بر صفر مقابل پیکان توانست از فشار روحی خلاص شود، امشب امیدوار است با پیروزی مقابل نفت تهران به صدر جدول نزدیک‌تر شود

فوتبال بازی زمین

مظلومی که تیم استقلال را خیلی دیر تحویل گرفت و فرصت کافی نداشت، در 5 بازی قبلی به‌دنبال ترکیب اصلی و هماهنگ کردن بازیکنان جدید و قدیم بود و در این راه توانست تا حدودی موفق شود. سرمربی استقلال اما هنوز کاملا از تیمش راضی نیست: «هنوز راضی نیستم. متأسفانه ما بدشانسی هم آورده‌ایم. هیچ وقت تیم کاملی نداشته‌ایم.

در هر بازی مصدوم و محروم داشته‌ایم. جباری تا آماده شده بود مصدوم شد و به بازی با نفت نمی‌رسد. پژمان منتظری و فرهاد مجیدی هم به‌دلیل محرومیت حضور ندارند. آنچه تا به حال از استقلال دیده‌اید تنها 60 درصد از توانایی‌های تیم ما بوده است. به هر صورت شاید یکسری ایراد بگیرند که استقلال هماهنگ نیست. من هم قبول دارم که هنوز به‌طور کامل هماهنگ نشده‌ایم اما تا می‌آییم هماهنگ شویم یا مصدوم داریم یا محروم. »

غیبت این 3 بازیکن که جزو انتخاب‌های اصلی مظلومی هستند ممکن است امشب برای استقلال دردسرساز شود؛ به‌ویژه اینکه مبعلی و برهانی که قرار است جانشین جباری و مجیدی شوند، هنوز با شرایط آرمانی فاصله دارند.

قبل از شروع فصل پیش‌بینی می‌شد نفت تازه‌وارد جزو نامزدهای اصلی سقوط باشد ولی این تیم شروع نسبتا خوبی داشته و با 6 امتیاز تنها 2 امتیاز کمتر از استقلال دارد. مظلومی هم به بازیکنانش هشدار می‌دهد که نباید نفت را دست کم گرفت: «در هر صورت بازی خانگی است و ما باید 3 امتیاز این بازی را به دست بیاوریم. نباید در باد برد قبلی بخوابیم و این را به بازیکنان گوشزد کرده‌ام که اگر بخواهیم به خاطر بازی با پیکان مغرور شویم در دیدار با نفت به مشکل بر می‌خوریم.

بازی با نفت، دیدار آسانی برای ما نخواهد بود. سرمربی نفت، حسین فرکی است که کارش را به‌خوبی بلد است و تیم نفت هم تیم دونده‌ای است که تا این هفته از رقابت‌های لیگ خوب هم نتیجه گرفته است. با‌این همه باید 3 امتیاز این بازی را بگیریم و کسب پیروزی در بازی با نفت دور از دسترس نیست.»

هفته ششم لیگ برتر به فاصله کمتر از 72 ساعت از هفته پنجم شروع می‌شود و اکثر مربیان از فاصله کم بازی‌ها گله دارند. مظلومی هم جزو این مربیان است و در این باره می‌گوید: «مشکلات تیم را پیدا کرده‌ایم اما وقت نداشته‌ایم که آنها را برطرف کنیم. 2 روز بعد از بازی با پیکان ریکاوری کردیم و دیروز هم تمرین سبکی داشتیم.

به هر حال این زمان برای انجام کارهای تاکتیکی مناسب نیست. با این حال با توجه به شناختی که از نفت در جام ولایت و 5 هفته ابتدایی لیگ پیدا کرده‌ایم با شناخت کامل از نقاط ضعف و قوت به مصاف حریف می‌رویم. » استقلال در جام ولایت توانست با یک گل تیم نفت را شکست دهد.

سپاهان - پاس

امیر قلعه نویی خوب می‌داند که در بازی خانگی امشب مقابل پاس همدان هر نتیجه‌ای جز پیروزی هواداران سپاهان را خشمگین خواهد کرد. مدافع عنوان قهرمانی در لیگ دهم شروع بسیار ضعیفی داشته و با 6 امتیاز از 5 بازی در رده دهم است. قلعه‌نویی در شروع فصل مدعی شد که برای هماهنگ کردن بازیکنانش نیاز به زمان دارد ولی با گذشت 5 هفته از لیگ پیشرفت زیادی در تیمش دیده نمی‌شود.

واکنش او بعد از شکست مقابل ذوب‌آهن که نخستین شکست فصل سپاهان محسوب می‌شد، نشان داد که این مربی تحت فشار زیادی قرار دارد؛ وقتی مدعی شد تیمش آنطور که دیگران می‌گویند ستاره ندارد و همه ایران علیه سپاهان بسیج شده‌اند.
شاید بزرگ‌ترین خواسته قلعه‌نویی در حال حاضر بهبودی جانواریو باشد. هافبک برزیلی که با سر و صدای زیادی از استقلال به سپاهان پیوست قبل از شروع لیگ مصدوم شد. بازگشت او می‌تواند وضعیت خط میانی سپاهان را که در تغذیه خط حمله این تیم ناموفق بوده، بهتر کند. جانواریو اما مقابل پاس هم غایب است.

پاس بر خلاف سپاهان شروع خوبی داشته و با 10 امتیاز در رده سوم است. این تیم در آخرین بازی‌اش در خانه فرصت داشت با شکست نفت به یک قدمی صدرنشین برسد که در نهایت به تساوی رسید.

پیکان - استیل آذین

احمدزاده پس از شکست 3 بر صفر مقابل استقلال مدعی شد که تیمش بهتر از حریف بازی کرد و تنها بدشانس بود ولی به‌نظر می‌رسد تاریخ مصرف این جملات برای تیمی که از 5 بازی تنها یک امتیاز گرفته و در رده ماقبل آخر است خیلی زود به پایان برسد. گفته می‌شود این آخرین فرصت این مربی است و برای فرار از این وضعیت کار سختی دارد.

او امشب باید تلاش کند نخستین پیروزی تیمش را مقابل استیل‌آذین، یکی از 2 تیم بدون شکست مسابقات به دست آورد. پیکان در حالی در قزوین میزبان است که بازی‌هایش با استقبال زیادی روبه‌رو نمی‌شود. از سوی دیگر استیل‌آذین می‌خواهد پس از 3 تساوی مقابل نفت، استقلال و مس به مسیر پیروزی برگردد. اخراج علی کریمی حاشیه‌های زیادی برای این تیم به‌وجود آورد که در عملکرد این تیم مقابل مس تاثیر زیادی داشت. وضعیت کریمی همچنان نامعلوم است ولی زندی، کعبی و معدنچی که مقابل مس غایب بودند امشب به ترکیب استیل‌آذین برمی‌گردند.

مس کرمان- فولاد خوزستان

مس کرمان در شرایطی مقابل فولاد قرار می‌گیرد که صمد‌مرفاوی پس از 3 شکست متوالی ابتدای لیگ، اکنون با یک برد و یک مساوی مس را به رده پانزدهم جدول رسانده است. این تیم اما مانند فصل گذشته خط دفاع متزلزلی دارد و دریافت 8 گل برای مس آمار جالب توجهی نیست.

مس می‌تواند شرایط خود را با شکست دادن فولاد در کرمان بهتر کند ولی آنها نباید فراموش کنند که فولاد در بیرون از خانه حریف خطرناکی است و استقلال و نفت را در زمین خودش شکست داد. مجید جلالی در مورد این بازی می‌گوید:« شرایط خوبی داریم و بازیکنان‌ آماده این بازی هستند. مس هم جزء تیم‌های خوب لیگ است که به تازگی بهتر هم شده است؛ ضمن اینکه نتیجه این بازی می‌تواند تاثیر زیادی در دیدار بعدی‌مان مقابل پرسپولیس داشته باشد.»

سرمربی فولاد در رابطه با فشردگی بازی‌های لیگ تاکید می‌کند: «به‌نظر من اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم این فشردگی‌ها برای فوتبال کشورمان لازم است؛ چرا که در فوتبال روز دنیا نیز این برنامه‌ها متداول است. گرچه این برنامه سخت است اما می‌تواند ما را به معیارهای فوتبال حرفه‌ای نزدیک‌تر کند.»

کد خبر 114430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز