تساوی بدون گل مقابل نفت، از نظر نتیجه و سبک بازی برای استقلال یک پسرفت محسوب می‌شود. بعد از 2 بازی خوب (تساوی مقابل استیل آذین و پیروزی پرگل مقابل پیکان) هوادارانی که به ورزشگاه آزادی رفته بودند مقابل یک تیم تازه‌وارد انتظار یک برد دیگر را داشتند

فوتبال بازیکن

 و این نتیجه برای استقلال به معنی از دست دادن 2 امتیاز است. در این بازی، کیفیت تیمی استقلال هم که در هفته‌های اخیر پیشرفتی تدریجی داشت، ناگهان افت کرد که در آستانه بازی جمعه مقابل سپاهان برای کادر فنی این تیم نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد. در غیاب جباری، مجیدی و منتظری، مظلومی مجبور شده بود از ترکیب جدیدی استفاده کند و البته این ترکیب به هیچ وجه جواب نداد.

مبعلی که از شرایط مسابقه فاصله دارد، به‌نظر می‌رسید که هنوز تحت‌تأثیر تهدید مسلحانه است و نتوانست خط میانی استقلال را راه‌بیندازد. برهانی هم که به‌تازگی مصدومیتش را پشت سر گذاشته، نتوانست دروازه نفت تهران را تهدید کند.

استقلال را در بازی مقابل نفت در یک کلمه می‌توان یک تیم خسته نامید. اثر منفی بازی‌های فشرده لیگ در تیم استقلال خودش را نشان داد و بازیکنان آبی پوش که پاهایی سنگین داشتند، اکثر جنگ‌های وسط زمین را به نفتی‌های باانگیزه باختند.

فریادهای مظلومی در کنار زمین هم نتوانست تغییری در روند بازی استقلال به‌وجود آورد تا او در پایان بازی خستگی و تغییرات اجباری را دلیل تساوی تیمش بداند. سرمربی استقلال گفت: «انتظارات ما توسط بازیکنان استقلال در زمین برآورده نشد. تیم ما برای این مسابقه یکسری بازیکن مصدوم و محروم داشت که باعث شد ما تغییرات زیادی را در ترکیب تیم ایجاد کنیم. کسانی که قبلا در ترکیب جاافتاده بودند در این ترکیب حضور نداشتند.

محسن یوسفی هم یک روز قبل از بازی اعلام کرد که به‌دلیل آسیب دیدگی نمی‌تواند ما را همراهی کند. در این شرایط تیم ما آن هماهنگی و هارمونی قبل نداشت و نتیجه‌اش همین می‌شود. همچنین بچه‌های ما خیلی خسته بودند و در مقابل، تیم نفت هم خوب بازی کرد و توانست برنامه‌هایش را که بیشتر استفاده از ضد‌حملات بود در زمین پیاده کرده و به هدفش برسد. کسب یک امتیاز از تیم استقلال در آزادی فکر می‌کنم نتیجه مورد نظر تیم نفت در این بازی بود.»

او اضافه کرد: «از ابتدای فصل تا به حال تیم کاملی را در اختیار نداشته‌ام. ما در این بازی به ناچار آرش برهانی را که هنوز آمادگی صددرصد را پیدا نکرده بود 90 دقیقه در زمین نگه داشتیم. همچنین فیلیپ دسوزا و آندره لوئیس آسیب‌دیدگی داشتند و نتوانستند کارایی لازم را داشته باشند. ما تنها 3 روز بعد از بازی با پیکان فرصت داشتیم، بیشتر به برنامه‌های ریکاوری پرداختیم و در نهایت نتوانستیم تمرینات و کارهای ترکیبی را انجام دهیم.

به‌طور مثال در استفاده از نفرات ما روی محسن یوسفی حساب ویژه‌ای باز کرده بودیم اما مجبور شدیم از جواد شیرزاد استفاده کنیم. نبود برخی از بازیکنان کلیدی حتما کار یک مربی را سخت کرده و دستش را می‌بندد.» مظلومی معتقد است بازیکنانش برنامه‌های او را اجرا نکردند: «تاکید کرده بودم که بازی را باز کنند و بیشتر از پاس‌های عرضی استفاده کنند اما آنها در مقاطعی از بازی احساسی کار کردند و به‌خصوص در حملات منطقی نبودند.

البته نباید فراموش کرد که تیم نفت هم در حملات خوب بود و ما را خیلی اذیت کرد.» مظلومی اما امیدوار است که تیمش جمعه مقابل سپاهان چهره متفاوتی داشته باشد: «آن بازی شرایط خود را دارد و نباید آن را به این مسابقه ربط داد. ما سعی می‌کنیم در فرصت پیش‌رو شادابی را به تیم بیاوریم و بازیکنان را در حد مطلوبی آماده کنیم. سپاهان تیم قدرتمندی است و ما برای آن بازی برنامه دیگری داریم.»

فرکی: شایسته برد بودیم

نفتی‌ها که به امید تساوی به زمین آمده بودند، حالا حسرت می‌خورند که از فرصت‌های خوبشان استفاده نکرده‌اند و به 3 امتیاز نرسیدند. فرکی، سرمربی نفت گفت: «از قبل پیش‌بینی کرده بودیم که بازی سختی در پیش خواهیم داشت.

آنها کادر فنی و بازیکنان توانمندی را در اختیار دارند و در مقابل ما تیم جوانی هستیم که برای نخستین بار حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کنیم، اما با توجه به این شرایط می‌توانستیم در این بازی به پیروزی برسیم. تقریبا 5-6 فرصت بالای 60 درصد داشتیم و چند موقعیت 100 درصد را هم تبدیل به گل نکردیم. اینها به خاطر کم تجربگی برخی بازیکنان در مسابقات لیگ بود و دیگر اینکه نفت یک مهاجم تمام‌کننده ندارد.»

کد خبر 114631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز