استعفای رسول کربکندی درصورت شکست احتمالی مقابل پرسپولیس (28 مرداد) چندان تعجب آور نخواهد بود، چرا که او بعد از هفته دوم لیگ برتر با صراحت اعلام کرد که در مواقع شکست به‌دنبال بهانه نیست

فوتبال

 و اگر به این نتیجه برسد که نمی‌تواند راه آهن را از این وضعیت خارج کند، استعفایش را تقدیم مدیرعامل باشگاه خواهد کرد.تیم او فقط با کسب یک امتیاز در قعر جدول قرار گرفته و کربکندی و شاگردانش 28 مرداد در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس، تیمی که 15 پله از آنها بالاتر است کار سختی در پیش خواهند داشت.این دو تیم در شرایطی متفاوت مقابل هم قرار خواهند گرفت.

پرسپولیس بعد از 2 برد پیاپی حالا از لحاظ روحی در شرایط مناسبی قرار دارد ولی ترس از باخت استرس را بر اردوی راه‌آهن حاکم کرده است. شکست در این مسابقه وضعیت رسول کربکندی را متزلزل خواهد کرد؛ هر چند گفته می‌شود مسئولان راه آهن در چند روز گذشته به‌صورت پنهانی با چند مربی مذاکره کرده‌اند که این موضوع ناراحتی کربکندی را به همراه داشته است. راه‌آهن در این بازی میثم خداشناس و ایمان رزاقی راد را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و تنها مصدوم پرسپولیس هم مجتبی شیری است. وضعیت تیاگو هم برای این مسابقه مبهم است، در ضمن آسیب دیدگی کریم باقری برطرف شده ولی احتمال حضور او در ترکیب اصلی کم است.

دایی: امشب حرف‌هایم را می‌زنم

سرمربی پرسپولیس این روزها به‌دلیل رای شورای استیناف و چالش‌های رسانه‌ای‌اش با محمد مایلی کهن، سوژه جالب توجهی برای رسانه‌هاست. او که امشب میهمان برنامه نود خواهد بود می‌گوید:«امشب در نود خیلی چیزها را می‌گویم و حرف‌های زیادی برای گفتن دارم.»او در مورد بازی امشب تاکید می‌کند: «خوشبختانه شرایط خوبی داریم و پس از یک برد خوب و شیرین مقابل نفت در پی کسب یک پیروزی دیگر مقابل راه‌آهن هستیم. ما تمرینات ریکاوری خوبی داشته‌ایم و بازیکنانمان نیز آمادگی بالایی را از خود نشان داده‌اند و توانسته‌ایم خود را با این شرایط وفق دهیم.»

کربکندی هم نسبت به نتیجه‌گیری تیمش خوشبین است. او می‌گوید:« ما اصلا در بازی با پرسپولیس ناامید نیستیم و نمی‌خواهیم به باختن عادت کنیم. در این بازی هم به کسب یک نتیجه مطلوب و خروج از وضعیت فعلی فکر می‌کنیم. تیم ما برای قرار گرفتن در جایگاه بهتر نیاز به نخستین برد خود در لیگ دارد‌.»

این بازی اما نبرد مربیان 2 تیم از2 نسل مختلف است. هر دو مربی به‌عنوان بازیکن سابقه حضور در جام جهانی را دارند. دایی در دوران مربیگری خود 2 بار با تیم‌های کربکندی روبه‌رو شده و هر دو بازی را با برد پشت سر گذاشته است. دایی در فصل 85 که سرمربی سایپا بود، موفق به شکست ذوب آهن با مربیگری کربکندی در هر دو بازی رفت و برگشت شد.

شاگردان دایی بازی رفت را در کرج 2 بر یک بردند و در فولادشهر نیز 2 برصفر برد خود را تکرار کردند. در این میان کربکندی برای سیزدهمین بار در دوران مربیگری‌اش با پرسپولیس روبه‌رو می‌شود. کربکندی در 12 رویارویی قبلی‌اش با پرسپولیس عملکرد خوبی داشته و 5 برد، 3 تساوی و 4 باخت به‌دست آورده است. او از معدود مربیان لیگ برتر است که تعداد بردهایش مقابل پرسپولیس بیش از باخت‌هایش است.

رویارویی 10 بازیکن و مربی 2 تیم هم جذابیت‌های بیشتری به بازی این دو تیم در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر داده است. فرشید کریمی، حسن رودباریان و بهادر عبدی 3 بازیکن تیم راه‌آهن در سال‌های گذشته بازیکن تیم پرسپولیس بوده‌اند و این هفته مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرند.

حمید مطهری و کوروش برمک 2 بازیکن سابق پرسپولیس در اواخر دهه هفتاد نیز هم‌اکنون در کادر فنی تیم راه‌آهن هستند. مهدی تارتار، رضا نورمحمدی و سعید حلافی نیز که فصل گذشته در راه‌آهن عضویت داشته‌اند، امشب مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرند. علیرضا محمد و مجتبی زارعی نیز که در طول 3 سال اخیر پیراهن پرسپولیس را برتن کرده‌اند بار دیگر مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرند

کد خبر 114250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز