سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

استقلال که از 4 بازی قبلی تنها5 امتیاز گرفته، امشب مقابل پیکان پایین جدولی محکوم به پیروزی است.

فوتبال بازی ها

تساوی در خانه ذوب‌آهن و مقابل استیل‌آذین هرچند نتایج بدی برای استقلال محسوب نمی‌شود، ولی موجب شده که این تیم از صدر جدول فاصله بگیرد. مظلومی پس از تساوی مقابل استیل گفت که تیمش در 3بازی بعدی که در ورزشگاه آزادی است، باید به پیروزی برسد؛ سه‌گانه‌ای که با پیکان شروع می‌شود و بعد از آن نوبت نفت تهران و سپاهان خواهد بود.

قطعا این آسان‌ترین بازی از این سه‌گانه و بهترین فرصت است تا استقلال به 3 بازی بدون شکست پایان بدهد. در هفته‌ای که ذوب آهن صدرنشین با سپاهان بازی حساسی دارد و ممکن است امتیاز از دست بدهد، این بهترین فرصت برای استقلال است که فاصله‌اش را با این تیم کمتر کند.

استقلال که فرصت کمی برای بستن تیم جدید و آماده‌سازی‌ داشت، شروع چندان خوبی در لیگ نداشت ولی این تیم بازی به بازی هماهنگ‌تر شد و بازیکنان این تیم در بازی مقابل استیل بهتر از قبل همدیگر را پیدا می‌کردند. مظلومی می‌گوید: «تیم و وضعیت بازیکنان روزبه‌روز بهتر می‌شود. پیش‌بینی‌ام این بود که از هفته ششم، عملکرد تیم مانند بازی با استیل آذین می‌شود اما رشد فنی و تاکتیکی تیم خوب بوده است.

استقلال تنها 60 درصد توانایی‌اش را در بازی‌های گذشته به نمایش گذاشته است. با اجرای دقیق برنامه‌های فنی تیم، در بازی‌های آینده شاهد بازی‌های روان و سرعتی از سوی تیم استقلال خواهید بود.» او اضافه می‌کند: «استقلال در بازی با فولاد که بسیار بد بود هم حداقل 9 موقعیت گلزنی داشت. در دیدار با ذوب آهن و استیل آذین هم ما موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم اما حریفان از اندک فرصت‌های خود به گل می‌رسند. به همین دلیل در تمرینات اخیر کار بیشتری روی مهاجمان انجام دادیم و سعی داریم استرس‌ها را از آنها دور کنیم تا با آرامش بیشتر در مسابقات به میدان بروند.»

با بازگشت جباری به‌نظر می‌رسد که مظلومی توانسته به ترکیب بهتری برسد.قرار بود مجیدی و منتظری برای این بازی محروم باشند، ولی چون حکم کمیته انضباطی یک روز قبل از بازی اعلام شده، محرومیت آنها به بازی مقابل نفت منتقل می‌شود. این دو بازیکن که در دقایق پایانی بازی قبلی با فریدون زندی درگیر شدند، به‌دلیل رفتار غیرورزشی از یک جلسه بازی محروم هستند.

باشگاه استقلال به این رای اعتراض کرده و آن را ناعادلانه می‌داند ولی با توجه به اینکه محرومیت کمتر از 2 جلسه قابل اعتراض نیست، رای کمیته انضباطی پابرجا می‌ماند.‌ مصدومیت آرش برهانی، دیگر مهاجم استقلال به‌تازگی برطرف شده ولی پزشک استقلال معتقد است که استفاده از این بازیکن در این بازی ریسک است؛ چراکه هنوز به شرایط بازی نرسیده است.

مظلومی: پیکان را دست کم نمی‌گیریم

در طرف مقابل پیکان هم پس از3 شکست متوالی توانست مقابل ملوان به نخستین امتیازش برسد. این تیم که برای لیگ جدید تصمیم به جوانگرایی گرفت، مهره‌های زیادی را از دست داد و کار سختی در لیگ دهم دارد. مظلومی اما معتقد است نباید این تیم را دست کم گرفت: «بازی‌های گذشته این تیم را آنالیز کردیم و از نقاط ضعف و قوت آنها شناخت کاملی داریم.

به بازیکنان تیم هم تاکید کردم بدون توجه به نتایج و جایگاه تیم پیکان در جدول، نباید این تیم را دست کم گرفت تا برایمان مشکلی ایجاد نشود. در این مدت این موضوع را به بازیکنان تیم القا کردم که همه بازی‌های لیگ همانند دیدار فینال مهم است. همه تیم‌ها هم قوی هستند و تیم ضعیفی در لیگ نداریم. به همین دلیل باید با تلاش بیشتر قدرت‌شان را در زمین مسابقه به نمایش بگذارند و 3 امتیاز هر مسابقه‌ای را به‌دست آورند.»استقلال در 4 بازی 7 گل خورده که برای یک مدعی، آمار قابل‌قبولی نیست.

مظلومی هم مشکلات دفاعی تیمش را تایید می‌کند و می‌گوید: «مدافعان خوبی داریم اما در فرصت اندک و به‌دلیل فشردگی مسابقات تنها سعی می‌‎کنیم خستگی آنها را کاهش دهیم یا با انجام بعضی از جا‌به‌جایی‌ها تمرکزشان را بالاتر ببریم. البته وقتی تیمی گل می‌خورد از مهاجم تا دروازه‌بان همگی مقصر هستند زیرا برای محافظت از دروازه، باید دفاع تیمی عملکرد خوبی داشته باشد.»

او اسپانیا را در جام جهانی 2010 مثال می‌زند و معتقد است هر تیم برای موفقیت ابتدا باید دروازه‌اش را بسته نگه دارد: «دفاع تیمی از خط حمله شروع می‌شود و ما سعی داریم این تفکر را در تیم تزریق کنیم که با هماهنگی و همکاری کامل و تقویت دفاع تیمی، در مسابقات آینده فرصت گلزنی به حریفان ندهیم.»

حجازی به تازگی به‌عنوان رئیس کمیته فنی استقلال منصوب شده و در هفته جاری جلسه فنی باشگاه با حضور اعضای این کمیته و بازیکنان برگزار شد. مظلومی اما تاکید می‌کند که حجازی دخالتی در کار او ندارد: «حجازی پیشکسوت ماست و در فوتبال ایران کارنامه‌ ارزشمندی دارد.

او هم مانند پورحیدری، محصص، رجبی و دیگر پیشکسوتان به‌عنوان مشاور نظراتش را در مورد تیم به من اعلام می‌کند. برخلاف مطالب مطرح شده در روزهای اخیر، حجازی نظراتش را به من تحمیل نمی‌کند و به‌عنوان کسی که باید جوابگوی باشگاه و مردم باشم، خودم تصمیم نهایی را می‌گیرم.»

احمدزاده: به شکست استقلال در آزادی خوشبینم

محمد احمدزاده، سرمربی پیکان درباره شرایط تیمش برای بازی مقابل استقلال گفت:« پس از آنکه یک بازی بسیار سخت مقابل ملوان داشتیم و به‌دلیل آنکه آن مسابقه یک نبرد فوق‌العاده فیزیکی بود و همچنین فاصله کمی که تا دیدار با استقلال وجود داشت، سعی کردیم بهترین برنامه‌های تمرینی را برای بازیکنان درنظر بگیریم تا بیشترین بازدهی را داشته باشیم.

در این یکی دو روز کارمان بسیار سخت است، هرچند استقلال هم همین شرایط را دارد و بازیکنان نمی‌توانند در فرصت کافی استراحت کنند. اما پس از تساوی که مقابل ملوان به دست آوردیم و این نخستین امتیاز ما از آغاز لیگ تاکنون بود شرایط روحی بچه‌ها بهتر شده چرا که در بازی‌های گذشته نتایج به دست آمده برخلاف کیفیت بازی ما بود. این امتیاز اوضاع روانی تیم را بسیار بهتر کرده است.این انگیزه باعث شد تا بازیکنان بتوانند ریکاوری خوبی را برای مهیاشدن برابر استقلال داشته باشند.»

احمدزاده در ارزیابی‌اش از استقلال گفت:« استقلال از بزرگان فوتبال ماست و حساب ویژه‌ای روی این تیم باز کرده‌ایم. مطمئن هستم بازیکنان پیکان با داشتن توانایی‌های فنی بالا می‌توانند فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشته و حتی نتیجه خوبی هم از این بازی بگیرند تا ما امیدوارتر بازی‌های بعدی را برگزار کنیم. ما باید امتیازات زیادی را جمع کنیم تا از شرایط فعلی دور شویم.

البته استقلال مانند خیلی از تیم‌های لیگ از جمله پیکان هنوز تیم مورد دلخواه سرمربی‌اش نشده است، طبیعی است که فعلا
5 هفته از شروع مسابقات گذشته و شاید این تیم‌ها تا هفته دهم بتوانند وضعیت بهتری پیدا کنند، ضمن اینکه در این راستا باید فشردگی بازی‌ها را هم درنظر گرفت. استقلال و پیکان 2 تیمی هستند که در بازی‌های گذشته، فوتبال نسبتا خوبی را ارائه کردند اما نتایج‌شان مورد تایید سرمربی نبوده است.

استقلال مهره‌های خوبی دارد و در کنار حمایت تماشاچیانش می‌تواند برای ما مشکلاتی را ایجاد کند اما آنچه باید تاکید کنم این است که نه تیم پیکان در یک سال گذشته و نه بنده در زمانی که هدایت تیم ملوان را برعهده داشتم هیچ زمانی در مصاف با تیم‌های مدعی و بزرگان فوتبالمان قافیه را نباختیم. در اکثر زمان‌ها توانستیم از این تیم‌ها نتیجه بگیریم و امیدوارم ترکیب پیکان و حضور بنده در این تیم باعث شود که این بار هم موفق شویم.»

کد خبر 114161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز