شنبه ۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

برای آن دسته از هواداران استقلال که بی‌صبرانه در انتظار پیروزی مقابل سپاهان بودند، برتری مطلق نیمه اول در برابر قهرمان فصل گذشته مثل یک ‌رؤیا بود

فوتبال تیم های داخلی

این ‌رؤیا اما در حال نزدیک شدن به یک کابوس بود ولی شمار گل‌های سپاهان روی عدد 3 ایستاد و در لحظات آخر بازی بود که رضا عنایتی ناخودآگاه تلخکامی را به اردوی سپاهان آورد و برای تماشاگران استقلال پیام آور شادی شد.‌ همه چیز در دقایق پایانی به سود استقلال تغییر کرد و قلعه نویی هم که بازی حیثیتی را به پرویز مظلومی واگذار کرده بود، چاره‌ای نداشت جز اینکه در پایان مسابقه برای تبریک پیروزی به سمت سرمربی استقلال برود و یک خنده تلخ تحویل او بدهد.

‌قلعه نویی در کنفرانس مطبوعاتی چهره‌ای فاتحانه به‌خود گرفت و از نیمه دوم که تیمش موقعیت‌های زیادی را از دست داد حرف زد ولی اصلا تمایل نداشت به نیمه اول اشاره کند؛ نیمه‌ای که سپاهان یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های چند سال اخیر خود را به نمایش گذاشت و بازیکنان این تیم با اشتباهات بزرگ خود چاره‌ای جز تماشای هنرنمایی بازیکنانی مثل فرهاد مجیدی، میلاد میداوودی، آندره لوئیز و مجتبی جباری ‌نداشتند.

در ابتدای نیمه دوم تصمیم قلعه‌نویی برای خارج کردن جوادکاظمیان و هادی عقیلی از زمین و اضافه کردن عنایتی و یانوش به ترکیب درست بود ولی استقلال هم دچار شرایط ویژه‌ای شد که این موضوع در برتری سپاهان در نیمه دوم تاثیر زیادی داشت. قلعه نویی به هیچ عنوان تصور نمی‌کرد جباری در ترکیب استقلال قرار بگیرد ولی بازیسازی او منجر به این شد که سپاهان میانه میدان را به استقلال واگذار کند و در پایان نیمه اول نتیجه‌ای رقم خورد تا قلعه نویی با چهره‌ای برافروخته به رختکن برود.

نیمه دوم اما شرایط به سود سپاهان تغییر کرد.ابراهیم توره در زمین مسابقه ماند و 2 مهاجم بلند قامت دیگر هم به ترکیب این تیم اضافه شدند تا زردهای اصفهانی با 3 مهاجم و استفاده از توپ‌های هوایی و ضربات ایستگاهی به سمت دروازه استقلال حمله کنند.

تفکرات قلعه نویی برای به تساوی کشیدن بازی نتیجه داد. از سوی دیگر ‌ استقلال هم در نیمه دوم بدشانسی آورد چرا که ساق پای مجیدی در اثر برخورد با بازیکن حریف آسیب دید و خستگی جباری هم که بعد از جراحی بینی فقط یک جلسه با استقلال تمرین کرده بود، باعث شد تا مظلومی دست به تعویض‌های اجباری بزند.

بیرون رفتن این‌دو بازیکن خط حمله استقلال را از کار انداخت ولی حضور برهانی در زمین باعث شد تا اوضاع بحرانی آبی پوشان در فاز تهاجمی تا حدودی تغییر کند و در نهایت این بازیکن توانست روی گل برتری استقلال تاثیر خودش را بگذارد.عبور 7 گل از خط دروازه‌ها یکی از زیباترین بازی‌های لیگ را در چند سال اخیر رقم زد؛ دیداری که در نهایت شکست قلعه نویی مقابل تیم سابقش را به همراه داشت تا فشارها روی دوش این مربی بیشتر شود.

‌‌جمعه شب مدافعان سپاهان و دروازه‌بان این تیم بازی پر اشتباهی را انجام دادند و قلعه نویی طاقت دیدن این صحنه‌ها را نداشت که میداوودی در بین بنگر و حسینی 2 مدافع بلندقامت سپاهان ضربه سر بزند یا اینکه مجیدی به راحتی از مدافعان نامدار سپاهان عبور کرده و دروازه این تیم را باز کند. رحمتی هم اشتباهات سپاهانی‌ها را تکمیل کرد و با خروج اشتباه خود زمینه ساز گل برتری استقلال شد. این اشتباهات عصبانیت شدید قلعه‌نویی را به همراه داشت و او در رختکن تیم به‌شدت عملکرد بازیکنان ملی‌پوش سپاهان را مورد انتقاد قرار داد.

‌با این شکست روزهای سخت

قلعه نویی در سپاهان ادامه خواهد داشت. او در این فصل چند ستاره گران قیمت فوتبال ایران را هم به تیمش اضافه کرد ولی حالا همه چیز بر خلاف خواسته‌های این مربی پیش می‌رود.

حتی شایعات مختلفی هم در مورد اختلاف چند بازیکن سپاهان از جمله محرم نویدکیا، هادی عقیلی، محسن بنگر و جواد کاظمیان با قلعه‌نویی شنیده می‌شود که این موضوع حاشیه‌های سپاهان را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد. ‌سپاهان این روزها یکی از تیم‌های پرحاشیه فوتبال ایران است و قلعه نویی امیدوار است با تعطیلی دو هفته‌ای لیگ آرامش به اردوی تیمش بازگردد.

کد خبر 114955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز