هرچند شکست ذوب آهن مقابل پاس همدان خوشحالی سپاهانی‌ها را به همراه داشت ولی برد استقلال مقابل صنعت نفت، همچنان رقابت برای کسب عنوان قهرمانی را پیچیده‌تر کرد.

فوتبال

آبی‌های تهران با شکست دادن تیم آبادانی، با یک بازی بیشتر در فاصله 3امتیازی سپاهان قرار گرفتند و حالا شاگردان امیر قلعه‌نویی استقلال را به‌عنوان یک رقیب جدی پشت سر خود احساس می‌کنند. اگر سپاهان، امروز در ورزشگاه فولادشهر نتیجه‌ای غیر از برد به دست آورد فاصله‌اش با استقلال به عدد 3 یا 4 خواهد رسید و این زنگ خطر بزرگی برای تیم زردپوش اصفهانی خواهد بود. با این حال سپاهانی‌ها به‌دنبال کسب یک پیروزی خانگی هستند تا قهرمانی خود را تا حدود زیادی قطعی کنند.

نکته قابل توجه این است که قلعه‌نویی در سال‌های گذشته سابقه قهرمانی و همچنین از دست دادن قهرمانی در هفته آخر را داشته و دوست ندارد سرنوشت قهرمانی به هفته آخر کشیده شود. البته سپاهان در این هفته‌ها با معضل آسیب‌دیدگی بازیکنان خود روبه‌رو شده و برای این بازی جمشیدیان، یانوش و بیک‌زاده را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. نکته قابل توجه در آستانه بازی امروز این است که سپاهان 6 سال است مقابل صبا شکست نخورده‌ است. آخرین پیروزی‌ صبا مقابل سپاهان در بازی برگشت لیگ پنجم اتفاق افتاد، روز 14 بهمن 84 که صبا با 2 گل علی دایی سپاهان را در اصفهان شکست داد.

باید ببریم

قلعه‌نویی در آستانه این بازی حساس نسبت به پیروزی سپاهان خوشبین است. او در شرایطی که استقلال را پشت سرش می‌بیند، نیاز مبرمی به کسب3 امتیاز دارد. سرمربی سپاهان می‌گوید: «ما فقط به قدرت تاکتیکی خودمان فکر می‌کنیم و نباید به‌دنبال نتایج سایر تیم‌ها باشیم. امروز اگر ببریم کار برای قهرمانی تمام شده است و با توجه به شناختی که از تیمم دارم، باید بگویم که با شکست صبا، قهرمانی سپاهان را قطعی خواهیم کرد. من بارها در این شرایط قرار گرفتم و با پیروزی در بازی امروز از قهرمانی سپاهان مطمئن خواهم شد.»

در سپاهان می‌مانم

مسئولان سپاهان از چند هفته قبل مذاکره با قلعه‌نویی را برای تمدید قرارداد آغاز کردند و گویا این مربی فصل بعد هم روی نیمکت تیم اصفهانی خواهد نشست. این در حالی است که شایعه بازگشت قلعه‌نویی به استقلال شنیده می‌شود ولی خودش می‌گوید: «من موضع خود را قبلا اعلام کردم. پرویز مظلومی در استقلال خوب کار می‌کند و به او خسته نباشید می‌گویم. مظلومی برای به ثمر نشاندن برنامه‌هایش 2 تا 3 فصل دیگر احتیاج دارد و من هم ترجیح می‌دهم یک فصل دیگر در اصفهان بمانم.» او در پاسخ به این سؤال که آیا در این مورد با ساکت صحبت‌ کرده‌اید تاکید می‌کند: «بله، جلسه‌ای با او داشتم و در هیأت‌مدیره هم این موضوع مطرح شده است. من سال بعد هم در سپاهان می‌مانم.» ساکت مدیرعامل سپاهان هم در مورد وضعیت قرارداد قلعه‌نویی می‌گوید: «با قلعه‌نویی در مورد کلیات به توافق رسیدیم. من خودم جلسات متعددی را با او برگزار کردم و هیأت‌مدیره هم جلساتی با او داشته و زمینه لازم برای تداوم همکاری فراهم است. برخی رسانه‌ها شایعه کردند که قلعه‌نویی به استقلال بازمی‌گردد اما با قاطعیت می‌گویم که او در سپاهان خواهد ماند.»

امتیاز می‌گیریم

عبدالله ویسی، سرمربی صبا در آستانه دیدار تیمش برابر سپاهان می‌گوید: «ما بسیار باانگیزه هستیم چون این بازی برای ما مانند بازی با پرسپولیس و استقلال با‌اهمیت است و مطمئن باشید از سپاهان امتیاز می‌گیریم.» او در مورد نتایج ضعیف تیمش در هفته‌های اخیر ادامه می‌دهد: «تیم ما هم خوب تمرین می‌کند و هم خوب بازی می‌کند ولی متأسفانه در 6 هفته اخیر نتوانسته‌ایم امتیازهای لازم را کسب کنیم.» ویسی در مورد سپاهان هم حرف می‌زند: «سپاهان صدرنشین لیگ و تیم بسیار خوبی است ولی از آنجایی که در کورس قهرمانی است با استرس وارد بازی می‌شود. درحالی‌که ما بدون اضطراب بازی می‌کنیم چون نتیجه این دیدار در جایگاه صبا در جدول رده بندی بی‌تاثیر است. مطمئناً پیروزی مامقابل سپاهان لیگ را گرم می‌کند.»

کد خبر 133300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز