«مشکلات کوچکی هست که اگر برطرف شود، قراردادم را تمدید می‌کنم.»

فوتبال ورزش

جملات قلعه‌نویی پس از کسب دومین قهرمانی لیگ برای سپاهان، بیشتر به بازارگرمی برای اصفهانی‌ها شبیه بود ولی در کمال تعجب خبر رسید که او با سپاهان به توافق نرسیده و از این تیم جدا می‌شود. او درباره دلایل جدایی‌اش می‌گوید: «با توجه به شرایطی که آقایان مطرح کردند نمی‌توانستم ادامه دهم. قبلا هم گفته بودم که در صورتی در سپاهان می‌مانم که تیم برای فصل بعد تقویت شود. ما چند جلسه داشتیم که در جلسه آخر که با حضور مدیران این باشگاه برگزار شد، آقای حسینی رئیس هیات‌مدیره باشگاه گفتند ما امسال می‌خواهیم سقف قرارداد را رعایت کنیم؛ بنده هم گفتم خداحافظ.»
رئیس هیأت‌مدیره سپاهان در پایان لیگ دهم هم به رعایت نشدن سقف قرارداد در این باشگاه معترض شده بود و به‌نظر می‌رسد که او مخالف مدیریت فعلی باشگاه باشد. این اختلاف‌نظر می‌تواند شروع تغییرات مهمی در سپاهان باشد و امیر قلعه‌نویی هم با پیش‌بینی شرایط جدید از ماندن در این تیم صرف‌نظر کرده است.

جانشین قلعه‌نویی در سپاهان

چه کسی خواهد بود؟ این سؤالی است که بلافاصله بعد از انتشار خبر جدایی این مربی شنیده ‌ و نام ابراهیم‌زاده قبل از دیگران مطرح شد. سرمربی ذوب‌آهن هنوز با این باشگاه تمدید نکرده است، با وجود این گفته می‌شود که ابراهیم‌زاده تمایل زیادی برای پیوستن به سپاهان ندارد، چراکه این تیم 2 فصل متوالی قهرمان لیگ برتر شده و انتظارات بسیار بالا خواهد بود. از سوی دیگر دلیلی، مدیرعامل ذوب‌آهن هم تاکید می‌کند که آنها به‌دنبال حفظ این مربی هستند: «ابراهیم‌زاده در فصل‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی با ذوب‌آهن داشته و گزینه نخست ما برای هدایت تیم در فصل آینده است. ما صحبت‌های اولیه را با ایشان انجام داده و به توافقاتی رسیده‌ایم. این بار سعی می‌کنیم تیم را طوری ببندیم که در هفته‌های پایانی به مشکل نخوریم تا بتوانیم به‌عنوان قهرمانی که مستحق آن بودیم دست یابیم.» گفته می‌شود برانکو و لوکا بوناچیچ گزینه‌های بعدی سپاهان برای جانشینی قلعه‌نویی هستند.

قلعه‌نویی در استقلال؟

جدایی قلعه‌نویی از سپاهان شبیه یک زلزله بود که پس‌لرزه‌های آن تا تهران هم رسید. موفق‌ترین مربی لیگ برتر حالا بدون تیم است و با توجه به پیشینه استقلالی‌اش، طبیعی است که نام او برای نشستن روی نیمکت آبی ‌ها مطرح شود. مظلومی پنجشنبه با شکست 2 بر یک مقابل ملوان، فرصت قهرمانی در جام حذفی را هم از دست داد تا نخستین سال مربیگری‌اش در استقلال با کارنامه‌ای
نه چندان درخشان به پایان برسد و همین تردیدها، ‌ ماندن او در استقلال را بیشتر می‌کند.

البته فتح‌الله‌زاده سرپرست باشگاه استقلال، مدعی است که مظلومی برای فصل آینده هم روی نیمکت استقلال خواهد بود. او به فارس می‌گوید:«اول فصل گفتم، ابتدا به‌دنبال امیر قلعه‌نویی می‌روم چون تیم چیزی نداشت و شرایط بحرانی را سپری می‌کرد. می‌خواستم سکان استقلال را به دست او بسپارم. وقتی نتوانستم با قلعه‌نویی قرارداد ببندم با مظلومی صحبت کردم. حالا اگر قلعه‌نویی هم بخواهد، دیگر برای فصل آینده او را نمی‌خواهم چون با پرویز مظلومی قرارداد دارم و به قراردادم پایبند هستم. قلعه‌نویی فصل پیش فکر نمی‌کرد من بتوانم میداودی، مبعلی و آشوبی را به استقلال بیاورم. اگر می‌دانست که می‌توانم این 3 نفر را به استقلال بیاورم می‌آمد. او می‌گفت که تیم خیلی ضعیف است و فکر می‌کرد آبرویش به خطر بیفتد.

در واقع قلعه‌نویی به تیم ما اعتماد نکرد و ترسیده بود که تیم ضعیف باشد. من ریسک کردم ولی قلعه‌نویی ریسک نکرد.» با وجود این ممکن است در روزهای آینده نظر سرپرست استقلال تغییر کند. او خوب می‌داند که قلعه‌نویی راه قهرمانی در لیگ برتر را بلد است و درصورت بازگشت به استقلال می‌تواند زمینه انتقالسید مهدی رحمتی و جانواریو که قراردادشان با سپاهان به پایان رسیده و همچنین خسرو حیدری که قرارداد مشروط دارد را فراهم کند. البته تراکتورسازی هم مشتری جدی قلعه‌نویی است و اگر انتقال او به استقلال منتفی شود، ممکن است که لیگ یازدهم را در تبریز مربیگری کند.

کد خبر 136862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز