جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

حذف پرسپولیس و استقلال پرطرفدارترین تیم‌های ایران از لیگ قهرمانان آسیا، کام طرفداران دو تیم را تلخ کرد.

فوتبال

البته تلخی این اتفاق به حدی نیست که همه چیز را تحت الشعاع قرار بدهد چرا که سپاهان و ذوب آهن 2نماینده شایسته فوتبال ایران به‌عنوان تیم اول از گروه خود صعود کردند.حالا آنها در تک بازی مرحله حذفی میزبان هستند و شانس زیادی دارند تا با شکست دادن حریفانشان به جمع 8 تیم برتر آسیا راه پیدا کنند.موفقیت سپاهان و ذوب آهن حاصل برنامه‌ریزی منظم 2تیم اصفهانی و برقراری ثبات در این دو باشگاه است؛ موضوعی که پرسپولیس و استقلال از نداشتن آن رنج می‌برند و حالا سرخابی‌ها دیگر قدرت گذشته را در فوتبال ایران ندارند. حالا همه نگاه‌ها در آسیا به 2تیم اصفهانی است و ذوب آهن و سپاهان تلاش می‌کنند تا حذف پرسپولیس و استقلال را جبران کنند.

روزهای هیجان‌انگیز

پرونده مرحله گروهی لیگ قهرمانان چهارشنبه گذشته بسته شد و چهره 16 تیم مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌‌ها مشخص گردید.روزهای ابتدایی خرداد ماه برای فوتبال ایران هیجان انگیز خواهد بود چرا که در 2روز پیاپی ذوب‌آهن و سپاهان در ورزشگاه فولادشهر به میدان خواهند رفت. روز سه‌شنبه سوم خرداد ماه سپاهان صدرنشین گروه اول به مصاف بنیادکار ازبکستان می‌رود و یک روز بعد ذوب‌‌‌آهن صدرنشین گروه چهارم با النصر عربستان دیدار خواهد کرد که حسرت صعود از مرحله گروهی را بر دل استقلال گذاشت.

قطعی‌شدن قهرمانی

سپاهان فردا در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر مقابل پرسپولیس به میدان خواهد رفت. آنها که در آسیا با پیروزی 4بریک مقابل الجزیره مقتدرانه صعود کردند حالا در آستانه کسب افتخاری دیگر هستند و برای قطعی‌کردن قهرمانی فقط یک امتیاز می‌خواهند.
امیر قلعه‌نویی در آستانه این بازی می‌گوید:

«ما بازی سختی پیش رو داریم. پرسپولیس تحت هر شرایطی یک تیم بزرگ است که طرفداران زیادی دارد و معتقدم آنها در لیگ برتر و آسیا با بدشانسی مواجه شدند و می‌توانستند بهتر از این عمل کنند. پرسپولیس همیشه برای من قابل احترام بوده و کادر فنی و کادر مدیریتی بسیار خوبی دارد. آنها بی‌شک برای گرفتن امتیاز از سپاهان به اصفهان می‌آیند اما از طرفی بازیکنان ما هم برای این مسابقه کاملا آماده هستند. بازیکنان سپاهان انگیزه زیادی برای بازی با پرسپولیس دارند. ما با تمام قوا‌ برای این مسابقه به میدان می‌رویم تا بتوانیم با شکست‌دادن حریف، قهرمانی‌ در لیگ برتر را کاملا قطعی کنیم.»

سرمربی سپاهان با بیان اینکه هدف تیمش موفقیت در 3جام پیش‌روست ادامه می‌دهد:«پس از فتح لیگ برتر که در حال حاضر تمرکز ما روی آن معطوف است، به بازی در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا فکر خواهیم کرد. این از اهداف ما در ابتدای فصل بود و به‌دنبال موفقیت در جام‌های پیش رو هستیم. اگر سپاهان در جام حذفی هم قهرمان شود، در قرعه کشی فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا به‌عنوان قهرمان لیگ حضور خواهد داشت و در سیدبندی پایین‌تری برای قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده قرار نخواهیم گرفت.»

قلعه‌نویی در مورد صعود تیمش به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا هم حرف می‌زند:« خدا را شکر می‌کنیم که با زحمت بازیکنان و حمایت طرفداران تیم سپاهان توانستیم 3امتیاز بازی با الجزیره را کسب کنیم. من تلاش بازیکنانم را ستایش کرده و از تشویق هواداران تیم در بازی با الجزیره به‌ویژه‌ زمانی که یک بر صفر از حریف عقب بودیم، تشکر می‌کنم. صعود به مرحله بعد به‌عنوان تیم نخست گروه، شرایط را برای ما در مرحله حذفی بهتر کرد و به امید خدا بنیادکار را هم شکست خواهیم داد.»

قلعه نویی در پاسخ به این سؤال که آیا تمدید قراردادتان با سپاهان قطعی شد؟ تاکید می‌کند:«صحبت‌های لازم در این زمینه انجام شده اما هنوز این کار قطعی نشده است.من که دوست دارم در سپاهان بمانم و خوشبختانه شرایط هر دو طرف به هم نزدیک است، من خواسته‌ام تا تیم خوبی را برای فصل آینده آماده کنیم. معتقدم باید ضمن حفظ 80 درصد از بازیکنان کنونی ، با جذب چند بازیکن جدید تیم را تقویت کنیم تا هم بتوانیم دوباره در لیگ برتر موفق باشیم و هم در لیگ قهرمانان آسیا بتوانیم به عناوین بزرگی برسیم.»

 

کد خبر 134837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز