دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

آیدا ابوترابی: داشتم یک فیلم خارجی نگاه می‌کردم. جایی از فیلم پسر نوجوانی که قهرمان داستان بود به رستوران رفت و همراه با پیتزایی که سفارش داد، شیر خورد.

شیر و استخوان

 خیلی تعجب کردم و به خودم گفتم مگر می‌شود شیر را با غذاهای گرم، آن هم غذایی مثل پیتزا مصرف کرد؟ برای همین تصمیم گرفتم موضوع را از چند نفر بپرسم و درباره چند و چون ماجرا و این که آیا این کار درست است یا نه، تحقیق کنم. با انجام دادن این کار نه تنها جواب سؤالم را گرفتم، بلکه اطلاعات خیلی خوبی هم درباره شیر به دست آوردم.

امروزه میزان مصرف سرانه شیر و فرآورده‌های آن در هر جامعه، یکی از معیارهای توسعه و پیشرفت فرهنگی آن جامعه محسوب می‌شود. در خیلی از کشورها مصرف سرانه شیر 300 لیتر در سال است؛ یعنی به طور متوسط هر فرد در روز 3-4 لیوان شیر می‌خورد؛ اما هیچ می‌دانید خیلی از ما در کشورمان حتی روزی یک لیوان هم شیر نمی‌خوریم! اما این که چه‌طور این همه اختلاف وجود دارد، دقیقاً به همان موضوعی برمی‌گردد که من درباره‌اش تحقیق کردم.

خوردن شیر با پیتزا! در واقع این‌طورکارها نوعی فرهنگ‌سازی هستند. طبیعی است کسی که روزی 4 لیوان شیر می‌خورد و به جای آب می‌تواند شیر بخورد، به مرور می‌تواند به جای استفاده از نوشیدنی‌های گازدار هم از شیر استفاده کند و آن را جایگزین انواع نوشیدنی‌های مضر کند. هر چند شاید به نظر ما کمی عجیب بیاید، اما همین اتفاق‌هاست که باعث می‌شود فرهنگ تغذیه سالم جا بیفتد. خلاصه این که اگر هم نمی‌خواهید به این راحتی‌‌ها شیر و پیتزا بخورید، تلاش کنید که به مرور میزان شیری را که می‌‌خورید افزایش دهید، چون اگر فکر کرده‌اید که ما به این راحتی بی‌خیال این موضوع می‌شویم و رهایتان می‌کنیم، سخت در اشتباهید!

کد خبر 114568
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز