همشهری آنلاین: اگر شما دچار عدم تحمل به لاکتوز، قند شیر، هستید،‌ می‌توانید همه فراورده‌های لبنی را از رژیم غذای‌تان حذف کنید، اما در این صورت ممکن است به اندازه کافی کلسیم دریافت نکنید.

 برخی از این افراد ممکن است مقادیر کم لبنیات را تحمل کنند.برخی از فراورده‌‌های لبنی ممکن است در افراد دچار عدم تحمل به لاکتوز بهتر هضم شوند.

از جمله این فراورده‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • شیر سویا (شیر خشک سویا که برای نوزادان به کار می‌رود)،‌ به شرطی که به سویا آلرژی نداشته باشید.
  •  فراورده‌های لبنی عاری از لاکتوز.
  •  شیر کم لاکتوز.
  • میلک شیک و بستنی.
  • پنیرسفت یا کهنه.
  • شیر بز.
  • شیر چرخ‌کرده.
  • ماست و سایر فراورده‌های لبنی تخمیرشده.

 HealthDay News, 10 July, 2009

کد خبر 85191

برچسب‌ها