همشهری‌آنلاین: کیهان کلهر آهنگساز و نوازنده کمانچه کنسرت مشترکی را با اردل ارزنجان در تالار وحدت و شیراز اجرا خواهد کرد

کلهر

 به گزارش همشهری آنلاین  به نقل از مهر کنسرت دو نوازی کمانچه به نوازندگی کیهان کلهر و باغلاما با اجرای اردال ارزنجان در تاریخ 21 ، 22 و 23 شهریور ماه ، در تالار وحدت  و 24و 25 شهریور در یکی از تالارهای شیراز برگزار می‌شود.

کیهان کلهر نوازنده کمانچه با اعلام این خبر در توضیح جزئیات برگزاری این کنسرت گفت : اردال ارزنجان یکی از نوازندگان برجسته ساز "باغلاما" از کشور ترکیه است که کنسرتهای متعددی را با یکدیگر در اروپا و آمریکا اجرا کرده بودیم اما برای نخستین بار است که اجرای مشترکی را در ایران به روی صحنه می ‌بریم.

وی در ادامه افزود : علاوه بر برگزاری کنسرتهای متعدد آلبوم "تا بیکران دور دست" را نیز با این نوازنده منتشر کرده بودم لذا قرار است در این کنسرت بداهه نوازی بر اساس مقام‌های علوی ترکیه و موسیقی منطقه غربی ایران را اجرا کنیم.

 به گزارش همشهری آنلاین ساز باغلاما را شاید بتوان سازى مذهبى دانست، همان طور که تنبور در ایران سعى دارد آرام آرام به موسیقى شهرى بیاید، باغلاما هم این حرکت را آغاز کرده ، اما از ۲۰ -۳۰ سال پیش ، و اکنون این ساز به رکن اساسى موسیقى ملى ترکیه و حتى موسیقى پاپ این کشور تبدیل شده است.

  کلهر بعد از اجرای مشترک با علیزاده وشجریان در کنسرت همنوا با بم ماه گذشته با گروه همنوازان کلهر به خوانندگی حمیدرضا نوربخش کنسرتی را تهران و شیراز به روی صحنه برد.[نگاهی به کنسرت گروه همنوازان کلهر در تالار وحدت]

کد خبر 114495
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز