دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص بیماری‌های داخلی گفت: برای پیشگیری از تشنگی به روزه‌داران توصیه می‌شود در فاصله افطار تا سحر مایعات را به تدریج مصرف کنند و از شیرینی‌های مصنوعی مانند زولبیا و بامیه کمتر استفاده کنند.

سفره افطاری

با توجه به این که ماه رمضان امسال در فصل گرم‌ سال قرار دارد به روزه‌داران توصیه می‌شود برای پیشگیری از کاهش شدید آب بدن، تنها در صورت ضرورت از منزل خارج شوند.[پیشگیری از گرمازدگی با تغییر برنامه غذایی]

آب مورد نیاز بدن باید در فاصله میان افطار تا سحر به تدریج و از طریق مصرف آب و میوه‌های آب‌دار تامین شود.

دکتر حشمت‌الله توکل تصریح کرد: مصرف بیش از اندازه آب در سحر نقشی در پیش‌گیری از تشنگی در طول روز ندارد زیرا در صورت نوشیدن آب بیش از حد نیاز، بدن آب اضافی را دفع می‌کند.

این متخصص بیماری‌های داخلی در گفتگو با ایسنا خاطرنشان کرد: برخی مواد غذایی و شیرینی‌های مصنوعی مانند زولبیا و بامیه، غلظت مایعات بدن را افزایش می‌دهند و در نتیجه روزه‌دار احساس تشنگی می‌کند.[جانشینان زولبیا و بامیه]

وی بیان کرد: توصیه می‌شود برای پیش‌گیری از افزایش غلظت مایعات بدن از قندهای گیاهی مانند خرما به جای زولبیا و بامیه استفاده شود.

توکل گفت: میوه‌های آب‌دار مانند هندوانه و خربزه نیز نقش مهمی در تامین مایعات بدن دارند و توصیه می‌شود در فاصله افطار تا سحر این میوه‌ها مصرف شوند.

وی افزود: مصرف لیموترش نیز در پیش‌گیری از تشنگی و گرمازدگی موثر است.

کد خبر 113912
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز