همشهری آنلاین: مصرف خرما در ماه مبارک رمضان به دلیل ارزش غذایی آن توصیه شده است.

مصرف خرما و جبران قند کاهش یافته در روزه‌داری

به گزارش ایسنا، علی زهتاب کارشناس تغذیه اظهار داشت: درخت خرما یا نخل از گیاهان بسیار قدیمی و مقدس است که نامش در قرآن مجید 42 بار تکرار شده است و مسلمانان آن را از میوه‌های بهشتی می‌دانند.

وی ادامه داد: این میوه سرشار از انواع ویتامین از جمله E-C-B-A است که تقریباً در هر 100 گرم خرما 14‌ میلی‌گرم ویتامین C موجود است. همچنین دارای فلزات معدنی مثل فسفر، کلسیم، آهن، ید و منیزیم است که هر کدام از این مواد در سلامتی انسان نقش بسزایی دارد.

زهتاب با بیان این که خرما به خاطر داشتن منیزم ضد سرطان است، تصریح کرد: استفاده از این میوه در ماه مبارک رمضان به دلیل ارزش غذایی آن توصیه شده است چرا که این میوه، قند کاهش یافته در دوران روزه‌داری را جبران می‌کند و به علت دارا بودن فیبر و خاصیت ملین بودن آن، سیستم گوارشی را که به دلیل روزه‌داری بی‌تحرک شده است را به تحرک وا می‌دارد.

وی گفت: مصرف خرما در کنار کربوهیدرات و محصولات آردی موجب می‌شود، در طول روزه‌داری، کربوهیدرات به آرامی در بدن آزاد شده و انرژی لازم برای فعالیت روزانه بدن تامین و بدن یکباره دچار افت قند نشود.

لازم به ذکر است، کارشناسان تغذیه توصیه می کنند، وعده افطاری با خرما،‌ آب‌ گرم، ‌چای‌ کمرنگ و شیر‌ شروع شود که با مصرف این مواد، نیاز شدید بدن به مواد قندی به سرعت برطرف شده و بدن آمادگی بهتری برای استفاده از مواد غذایی دیگر را پیدا می‌کند.

کد خبر 221896
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز