یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خرما میوه‌ای شیرین، خوش طعم و انرژی دهنده است که در سفره‌های افطار و سحر روزه‌داران به عنوان غذایی انرژی دهنده به چشم می‌خورد.

خرما

به گزارش خبرگزاری ایسنا، درخت خرما از گذشته‌های دور مورد شناسایی مردم بوده به طوری‌ که مشخصات آن در دیواره قبور مصریان قدیم شرح داده شده است.

خرما میوه‌ای لذیذ و انرژی دهنده است که اثرات درمانی مفیدی دارد و در رفع ناراحتی‌های سینه موثر است.

خرما اثر آرام کننده سرفه دارد و و طبق تحقیقات در رفع اخلاط خونی نیز موثر است، ضمن اینکه اثر زیاد کننده خون دارد و گل‌های تلخ آن نیز اثر مسهل و خلط آور دارند.

این میوه پر انرژی دارای  26-22 درصد ساکاروز، 50 درصد گلوکز است، و ویتامین‌های مختلفی نظیر A ،B و به مقدار جزئی ویتامین‌های C و E و املاح معدنی نیز دارد.

تنه درخت خرما بدون انشعاب بوده و تمام طول ساقه آن نیز عاری از برگ است؛ در قسمت انتهایی ساقه آن برگ‌های بزرگ با برگچه‌های دانه‌ای، جلوه خاصی به این درخت می‌دهند.

امروزه پرورش درخت خرما به دلیل مغذی بودن میوه آن در غالب نواحی مساعد کشت، معمول است؛ شهرستان قصرشیرین در استان کرمانشاه یکی از اصلی‌ترین مناطق رشد این درخت محسوب می‌شود.

خرما با نام علمی Phoenix dactylifera L به تیره palmaceae تعلق دارد؛ این تیره از نظر دارا بودن درختان مفید در ردیف پراهمیت‌ترین تیره‌ها جای دارد.

کد خبر 143710
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز