همشهری آنلاین: دوره تربیت معلم قرآن‌محور ویژه طلاب جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة از روز گذشته، 21 مردادماه در مشهد مقدس آغاز، و به مدت سه هفته ادامه دارد

قرآن

حسین اسدی، مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعةالمصطفی(ص) العالمیة، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، ضمن بیان این خبر در مورد دوره تربیت معلم قرآن‌محور گفت: دوره تربیت معلم قرآن‌محور با حضور 70 نفر از طلاب برگزیده جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة با ملیت‌های مختلف روز گذشته، 21 مردادماه در شهر مشهد مقدس آغاز شد و مراسم افتتاحیه آن با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی و حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا صالح، معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة برگزار شد و امروز هم کلاس‌های دوره رسما آغاز شده است.

وی هدف از برگزاری این دوره را آشنایی هرچه بیشتر و محوریت‌بخشی به قرآن کریم در تبلیغ توسط فعالان قرآنی و طلاب جامعة‌المصطفی(ص) در جهان خواند و اظهار کرد: در این دوره شرکت‌کنندگان با شیوه‌ها و قالب‌های تبلیغ با محوریت قرآن کریم آشنا می‌شوند و با مهارت‌های کلاس‌داری و تدریس و بیان احکام و معارف قرآنی تحت نظر، تدریس و اشراف حجت‌الاسلام قرائتی، مفسر قرآن و چند تن از اساتید دیگر بهره‌مند می‌شوند.

وی در مورد دیگر اساتید این دوره گفت: از دیگر اساتید این دوره هم حجت‌الاسلام و المسلمین صالح، معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة و حجت‌الاسلام وحیدی، نماینده سابق جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة در سوریه هستند و از مدرسان مبرز احکام و فقه هم استفاده می‌شود.

اسدی تصریح کرد: این نخستین دوره است که از سوی اداره‌کل قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة برگزار می‌شود و برنامه‌های جنبی دیگر هم در این دوره خواهیم داشت که بازدید از مراکز قرآنی، دیدار با شخصیت‌ها و علمای حوزه علمیه مشهد و برگزاری محافل انس با قرآن و حضور در حرم مطهر رضوی از جمله آن‌ها خواهد بود. همچنین برای فرزندان و همسران طلاب برگزیده هم جلسات ویژه آموزش قرآن اعم از روان‌خوانی، تجوید و تفسیر قرآن کریم هم برگزار می‌شود.

مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعةالمصطفی(ص) العالمیة در مورد زمان و نحوه برگزاری این دوره اظهار کرد: این دوره به مدت سه هفته و به صورت کارگاهی برگزار می‌شود که طلاب در حضور حجت‌الاسلام قرائتی تدریس می‌کنند و نکات و برداشت‌های قرآنی خود را ارائه می‌کنند و اساتید نکات آموزنده را به آن‌ها گوشزد می‌کنند. سطح علمی طلاب هم دوره کارشناسی ارشد یا سطح 2 حوزوی است.

اسدی در مورد برنامه‌های آتی در مورد این دوره تأکید کرد: این دوره به عنوان یک ظرفیت جاری در جامعة‌المصطفی(ص) العالمیة پیش‌بینی شده و ان‌شاء‌الله هر ساله ادامه خواهد داشت. این دوره هم به صورت بلندمدت و همزمان با تحصیلات طلاب ادامه خواهد داشت که دو روز در هفته طلاب دیگر کشورها و گروه‌ها و رده‌های بعدی بدین شکل این دوره را آموزش می‌بینند. همچنین به صورت متمرکز به شکلی که اکنون در حال برگزاری است در سال‌های آینده در مشهد مقدس و یا شهرهای دیگر برگزار می‌شود.

کد خبر 113763
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز