گروه شهری: با آغاز ساخت مجموعه «تهران، سرای قرآن» در نیمه ماه مبارک رمضان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی رقم خواهد خورد.

ayazi

سیدمحمدهادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از احداث بزرگترین سرای قرآنی جهان اسلام در تهران خبر داد و گفت: این مجموعه با زیربنایی بالغ بر 60 هزار متر مربع پیش‌بینی، در اراضی عباس‌آباد احداث می‌شود.

ایازی با منحصر به فرد خواندن این مجموعه قرآنی در میان تمام کشورها حتی عربستان، مصر و مالزی گفت: این طرح شامل 7‌تالار اصلی، سالن نمایش، موزه‌ای برای نگهداری از قرآن‌های نفیس و مجموعه‌های مرتبط با موضوعات قرآنی است.
وی گفت: هرساله در این مجموعه مسابقات بین‌المللی قرآن دایر خواهد شد.وی با بیان اینکه هم‌اکنون ساخت ماکت مجموعه تهران، سرای قرآن در حال انجام است، اظهار امیدواری کرد که پس از تایید مدیران شهری، در نیمه ماه مبارک رمضان، کلنگ ساخت این مجموعه به زمین زده شود.

ایازی افزود: شورای اسلامی شهر تهران با تصویب مصوبه‌ای که منتج به تشکیل شورای‌عالی قرآنی شهر تهران شد، اهمیت موضوع نشر قرآن و ارزش‌های قرآنی را از منظر مدیریت شهری اثبات کرد. به گفته ایازی، ‌ در شورای‌عالی قرآنی شهر تهران نیز که با ریاست شهردار تهران برگزار می‌شود احداث بزرگ‌ترین سرای قرآنی جهان اسلام که از مهم‌ترین رویدادهای قرآنی است، تصویب شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر تهران هم در بودجه امسال، اعتبارات مطالعات و طراحی این مجموعه را پیش‌بینی کرده و ازاین‌رو همه اقدامات کاملا منطبق با مصوبه شورای شهر دنبال می‌شود.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: امیدواریم در یک دوره زمانی 4ساله این مجموعه به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 114255

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز