همشهری آنلاین: گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم گفت: طرح آموزش تفسیر قرآن با عنوان نورالانوار به استان‌ها ارسال شده است و از شش ماهه دوم سال در سراسر کشور اجرا می‌شود.

قرآن

«حسین بهبودی» مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) ضمن بیان این خبر گفت: در ادامه برگزاری دوره‌های تفسیر که سال‌های قبل برای اجرا به استان‌های مختلف ابلاغ شده بود، طرح آموزشی تفسیر ترتیبی موضوعی توسط اداره مطالعات و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم تهیه شد.

وی در مورد ویژگی‌های این دوره تفسیری اظهار کرد: پیش‌بینی شده که این تفسیر طی شش سال به پایان برسد و ابتدا تا انتهای قرآن کریم را شامل می‌شود، همچنین در این دوره تفسیری علاوه بر این‌که به شکل ترتیبی مد نظر بوده، موضوعات کاربردی قرآن هم مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه سخنانش با اشاره به این‌که 600 موضوع از میان موضوعات مختلف قرآنی در این تفسیر انتخاب شده، تصریح کرد: توصیه شده که مدرسان قرآن کریم به هنگام تدریس بر روی این موضوعات تمرکز کند و توضیحاتی را به قرآن‌آموزان ارائه دهد. در هر شش ماه حدود دو و نیم جزء از قرآن کریم طی جلسات هفتگی که برگزار می‌شود، تدریس می‌شود.

وی با اشاره به این‌که دوره های تفسیری پیش‌بینی شده مستلزم داشتن پیش‌نیازهای خاص و آزمون‌های ورودی نیست، تأکید کرد: عموم مردم می‌توانند در جلسات تفسیری شرکت کنند تا در مساجد جامع کلاس‌های تفسیری بزرگی با شرکت عموم مردم آغاز شود و راهگشای افزایش کلاس‌های تفسیر در سال‌های آینده باشد تا در هر شهرستان یک دوره کلاس تفسیر به این شکل داشته باشیم.

بهبودی در پایان سخنانش تصریح کرد: این طرح با عنوان نورالانوار به استان‌ها ارسال شده است و از شش ماهه دوم سال در سراسر کشور اجرا می‌شود. برگزاری حداقل یک دوره کلاس تفسیر در مرکز هر استان از جمله تکالیفی است که اداره‌کل تبلیغات اسلامی در استان‌ها مد نظر خواهند داشت. استان‌هایی که دارای ظرفیت بیشری برای برگزاری کلاس‌ها باشند، قطعاً دوره‌های بیشتری را برگزار خواهند کرد.

 

کد خبر 114227
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز