سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: سردرگمی مردم از یک سو و اعتراض شرکت‌های آب بسته‌بندی از سوی دیگر، باعث انتقاد و اعتراض سازمان استاندارد و وزارت بهداشت از اقدام وزارت نفت و رسانه‌ای شدن مصوبه این وزارتخانه درخصوص کیفیت‌ آب‌های بسته‌بندی موجود در بازار شد

Mineral Water

رئیس مؤسسه (سازمان) استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با اشاره به گزارش شرکت خدمات رفاهی وزارت نفت درباره غیراستاندارد بودن تعدادی از آب معدنی‌های موجود در بازار به ایسنا گفت:‌ این گزارش و نتایج آن به شرکت نفت مربوط بوده و ما براساس استانداردهای تدوین‌شده، تاکنون موردی از آلودگی را کشف نکرده‌ایم.

نظام‌الدین برزگری با تاکید بر سالم بودن آب معدنی‌های موجود در بازار داخلی، خاطرنشان کرد:‌ اگر کسی موردی از غیراستاندارد بودن آب معدنی‌های موجود در بازار مشاهده کرده، بهتر است آن‌را به ما اعلام کند اما سازمان استاندارد تا‌کنون موردی در این زمینه کشف نکرده است.

رد گزارش‌های آلودگی آب معدنی و برنج

همچنین وزارت بهداشت در نامه‌ای رسمی به یکی از زیرمجموعه‌های وزارت نفت اعلام کرد که اظهارنظر این وزارتخانه درخصوص کیفیت برخی از برندهای آب معدنی صحیح نیست و بر همین اساس تولیدکنندگان آب‌های معدنی توقف تولید را تا اطلاع ثانوی به تعویق انداختند.

مدیرکل نظارت بر مواد‌غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای رسمی به مدیران عامل شرکت‌های خدمات رفاهی نفت و شرکت ملی حفاری نوشت: باتوجه به ضوابط این اداره کل، ویژگی‌های اندازه‌گیری‌شده در تشخیص کیفیت آب معدنی مؤثر نبوده و مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد.

در این نامه آمده است: ضمن ارسال تصویر صورتجلسه مورخ 18خرداد ماه 89 کارشناسان محترم آن واحد درخصوص ارزیابی کیفی آب‌های معدنی، خواهشمند است دستور فرمایید اصالت و یا عدم‌اصالت صورتجلسه فوق‌الذکر دقیقا اعلام و با توجه به نگرانی مردم از مصرف آب‌های بطری‌شده، درصورت عدم‌تأیید، تکذیب آن در روزنامه‌های رسمی کشور درج شود.

بار دیگر برنج‌های وارداتی

از سوی دیگر، رئیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران آلودگی برنج‌های وارداتی به آرسنیک را منتفی دانسته و اعلام کرده است: فقط 8 نمونه آنها سرب بیش از حد مجاز داشته‌اند. با وجود این، بررسی آلودگی برنج‌های وارداتی از نظر فلزات سنگین به‌طور کلی به وزارت بهداشت واگذار شده است و فقط سموم آنها در مؤسسه استاندارد بررسی می‌شود.

نظام‌الدین برزگری با بیان این مطلب به فارس، گفت: آلودگی برنج‌های وارداتی به آرسنیک به‌طور کلی منتفی است؛ به‌خصوص اینکه کمیته بررسی‌کننده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس علاوه بر 13 نمونه بررسی شده از سوی مؤسسه استاندارد 49 نمونه برنج وارداتی دیگر را نیز آزمایش کرد.

کد خبر 113063

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز