چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: موضوع آلودگی آب تهران و برخی آب‌های بسته‌بندی، با اظهارات جدید 2مقام دولتی از 2وزارتخانه درگیر با موضوع وارد مرحله جدیدی شد

به گزارش همشهری، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از سالم شدن آب تهران با توجه به از مدار خارج شدن 36 حلقه چاهی که از نظر میزان نیترات مشکل عمده داشتند و نصب 6دستگاه سیستم پیشرفته تصفیه آب خبر داد. کاظم ندافی در گفت و گو با ایسنا افزود: آب تهران براساس نمونه‌های گرفته شده هیچ آلودگی میکروبی نداشته است.

وی اما اضافه کرد: بررسی‌ها در زمستان سال گذشته در منطقه جنوب تهران حاکی از این بود که بیش از 80درصد نمونه‌ها نیترات‌شان بالاتر از استاندارد ملی بوده است. وی تاکید کرد: درصد مواردی که نیتراتشان بیش از حد استاندارد بود به 35 درصد کاهش یافته که پیشرفت خوبی است. اگر این روند پایدار باشد در آینده نزدیک اعلام می‌شود که آب این مناطق تهران نیز دیگر مشکلی ندارد.

ندافی البته اضافه کرد که در قسمت‌هایی که تامین آب آنها در اختیار بخش خصوصی است ممکن است این مشکل وجود داشته باشد که باید به شبکه آب تهران هدایت شوند. رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، منطقه یافت‌آباد را از جمله این مناطق اعلام کرد که در آن آب بسته‌بندی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آب‌های آماده توزیع در بازار باید مجوز معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت را داشته باشند، افزود: آب‌های معدنی که مهر وزارت بهداشت دارند و دارای مجوز از این وزارتخانه هستند، بهداشتی بوده و هیچگونه عارضه‌ای حتی در بلندمدت ندارند.

در همین حال در جلسه کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران که برای بررسی وضعیت آب تهران برگزار شده بود اعلام شد که مشکل نیترات آب تهران آنقدرها هم جدی نیست و حتی میزان نیترات آن بدون اینکه صدمه‌ای به انسان بزند می‌تواند تا 100 میلی‌گرم بر لیتر هم باشد.

به گزارش ایلنا، محمد پرورش مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران در کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران ادامه داد: وضعیت آب تهران به جز در یک منطقه که آبرسانی آن در دست بخش خصوصی است، مشکلی ندارد. حدود 13 هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند و آبرسانی به آن منطقه تحت اختیار ما نیست. وی همچنین اعلام کرد که منطقه 21 و 22 تهران نیز تحت نظارت آب و فاضلاب تهران نیست ولی درصورتی که امکانات داده شود این دو منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

کد خبر 113163

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز