همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این‌که تنها 5 درصد آب تصفیه شده تهران به مصرف شرب می‌رسد، تصریح کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که آبی که در خانه‌ها مصرف می‌کنند، هیچ مشکلی ندارد

محیط زیست

به گزارش ایسنا، محمد جواد محمدی‌زاده، معاون رئیس جمهوری،  در نشست با خبرنگاران به موضوع آب شرب تهران اشاره کرد و گفت: در حالی که 30 درصد آب تهران از 432 چاه فعال تامین می‌شود و 70 درصد دیگر از سایر منابع تامین می‌شود، 19 چاه با مشکل آلودگی مواجه بوده که وزارت نیرو نیز در این خصوص سریعا وارد عمل شده است و لذا به مردم اطمینان می‌دهیم که آبی که در خانه‌ها مصرف می‌کنند، هیچ مشکلی ندارد، اما این بدان معنا نیست که کسی بتواند ادعا کند که هیچ چاه دیگری در جای دیگر با مشکل آلودگی مواجه نخواهد شد.

 وی با اشاره به این که تنها 5 درصد آب تصفیه شده تهران به مصرف شرب رسیده و 95 درصد بابت شست و شو و آبیاری و ... مصرف می‌شود، گفت: باید آب شرب از غیر شرب در تهران همانند سایر پایتخت‌های دنیا تفکیک شود.

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به خبر دیگری در خصوص اتمام منابع آبی تهران تا 20 سال آینده اشاره کرد و گفت: این حرف کاملا غیر کارشناسی است و خبرنگاران باید به این موضوع توجه جدی کنند.

کد خبر 113578
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز