گروه اقتصادی: تازه‌ترین اخبار از وضعیت آب تهران، اعلام بررسی آب شرب لوله‌کشی و بسته‌بندی تهران و شفاف‌تر شدن مواضع وزیر بهداشت در این زمینه است.

تصفیه آب


به گزارش همشهری، درحالی‌که یک هفته پرخبر و پرچالش بر سر آلودگی آب تهران پشت سر گذاشته شد و در این زمینه اختلافات جدی بین نهادهای دولتی مختلف به‌ویژه وزارت بهداشت و وزارت نیرو وجود داشت، وزیر بهداشت در تازه‌ترین اظهارنظر، دیدگاه قبلی خود را تغییر داد و شفاف‌تر نظر خود را اعلام داشت.

به گزارش ایرنا مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه آب تهران به هیچ وجه آلودگی ندارد چرا که منظور از آلودگی، آلودگی میکروبی است، افزود: اما مشکل نیترات در بسیاری از مناطق حل شده و دستور بررسی وضعیت آب، شامل آب معدنی‌ها نیز شده و اطلاعات وضعیت سلامت آب معدنی‌ها نیز تا چند روز آینده اعلام می‌شود. وی باردیگر تاکید کرد که در‌برخی از مناطق برای 2گروه زنان شیرده و نوزادان توصیه شده که از آب تهران استفاده نکنند اما در‌سایر نقاط آلودگی میکروبی وجود ندارد. وزیر بهداشت ادامه داد: گروه‌کارشناسی برای بررسی وضعیت آب تهران مشخص شده و ظرف یک هفته گزارش این گروه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام ‌می‌شود.

کد خبر 112203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز