دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیسیون بهداشت مجلس جلسه ویزه‌ای با وزیر بهداشت در خصوص بررسی دقیق آلودگی آب تهران برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا، عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس اعلام کرد: طبق گزارشات رسیده مبنی بر آلوده بودن آب تهران به حد بالایی از نیترات طی امروز و فردا با وزیر بهداشت جلسه‌ای برگزار می‌شود تا این موضوع دقیقا بررسی و راه‌حلی برای آن اندیشیده شود.

شاهرخ رامین افزود: آب مصرفی بسیاری از کشورهای دنیا در شرایط اقتصادی بهتر از ایران متشکل از آب شرب و قسمت اعظمی مصارف بهداشتی است که همه آنها را تصفیه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: این کشورها تنها کمی از آب شرب را تصفیه کرده و در بقیه موارد از آب بسته‌بندی استفاده می‌کنند. بنابراین اگر قرار باشد روزانه برای تصفیه آب مصرفی هزینه متحمل شویم و تمام آب مصرفی را در حد شرب تصفیه کنیم همه هزینه‌ها را باید صرف تصفیه کردن آب خرج کنیم.

آب بسته‌بندی شده بنوشید

نماینده مردم دماوند در مجلس گفت: با توجه به اینکه در مناطق خاصی از شهر تهران روزانه و ساعتی یک بار آب شرب نمونه‌برداری می‌شود و همچنین اعلام نتیجه‌ای که از سوی وزیر بهداشت نسبت به آلوده بودن آب تهران به نیترات بالا شده، به مردم توصیه می‌شود آب بسته‌بندی مصرف کنند.

رامین ادامه داد: باید محاسبه شود هزینه تصفیه آب شرب با استاندارد بالا و حذف نیترات موجود در مناطق خاص تهران بیشتر است یا مصرف آب بسته‌بندی شده با حمایت دولت؟!

وی گفت: در صورتی که با درصد جزئی از هزینه موفق به تصفیه کل آب مصرفی کشور شویم می‌توانیم آب شرب سالم را در اختیار شهروندان بگذاریم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: آب حاوی نیترات باعث صدمه زدن مستقیم به زنان باردار و کودکان شیرخوار نمی‌شود بلکه رشد باکتری در آب را سبب می‌شود.

کد خبر 111943

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز