رئیس‌جمهور در جلسه یکشنبه هیات دولت گفت: دشمن هرچه سعی می‌کند، اسم ایران را با خشونت و ضعف معرفی کند، خدای متعال نام ایران را اعتلا می دهد و بزرگ می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود احمدی‌نژاد با بیان این‌که دشمنان ما با ایران عزت‌مند و پیشرفته مخالف هستند، چراکه ایران عزتمند هیمنه استکبار را می‌شکند، تصریح کرد: دشمن درصدد است با جنجال، نمایشی را اجرا کند؛ بدین منظور که نشان دهد در ایران ضعف و سستی است و باید عقب‌نشینی کرد و متاسفانه عده‌ای در داخل هم با دشمن بیرونی همراهی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این تفکر غلطی است که نرمش در مقابل دشمن موجب می‌شود فشار آن‌ها کمتر شود.

احمدی‌نژاد همچنین تصریح کرد: باید از این فضایی که می‌خواهند بسازند استفاده کنیم و این تهدیدها و اقدامات را تبدیل به فرصت کنیم.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: معنای ایران در دنیا به سرعت عوض شده و ارتقا یافته است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود از معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری به دلیل ثبت جهانی دو اثر بازار تبریز و مقبره شیخ صفی‌الدین اردبیلی تشکر کرد.

وی با اشاره به ثبت جهانی پنج اثر فرهنگی در دولت نهم و دهم اظهار کرد: ثبت یک اثر فرهنگی در یونسکو تراز فرهنگی کشور را ارتقاء می‌دهد.

رییس‌جمهور همچنین ضمن قدردانی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دلیل انتقال تعدادی از کارکنان خود از تهران،‌ از سایر دستگاه‌های اجرایی خواست تا برای انتقال کارمندان خود بر اساس مصوبات صادره از سوی دولت برنامه ریزی کرده و تمهید لازم را بیندیشند.

احمدی‌نژاد همچنین در جلسه هیات وزیران با مردم و دولت پاکستان نیز به دلیل وقوع حادثه سیل در این کشور که در چند دهه اخیر حادثه‌ای بی‌سابقه بوده است، ابراز همدردی کرد.

در این جلسه همچنین تعدادی از پیشنهاد‌های دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی به تصویب هیات وزیران رسید.

 

کد خبر 112905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز