همشهری آنلاین: مایکروسافت به تازگی قراردادی با شرکت Arm (سازنده پردازنده‌های موبایل) امضا کرده که به موجب آن مایکروسافت به معماری تمام محصولات این شرکت دسترسی پیدا خواهد کرد

arm-microsoft-deal

به گزارش بی‌بی‌سی، شرکت Arm که سازنده پردازنده‌های تعداد زیادی از گوشی‌های موبایل دنیا و همچنین تعدادی از کامپیوترهای تبلت و نت‌بوک‌های مطرح جهان است، با چند شرکت کامپیوتری دیگر قرداد مشابهی امضا کرده‌است.

 ین درو، سخنگوی شرکت Arm‌ می‌گوید مایکروسافت از سال 1997 با شرکتش همکاری‌های نزدیکی داشته که همین امر باعث ورود مایکروسافت به بازار تولید گوشی‌های تلفن و ابزار دیگر با پردازنده‌های محصول Arm شده‌است.

 اطلاعاتی که Arm در اختیار مایکروسافت قرار می‌دهد Instruction Set نام دارند. این اطلاعات مجموعه‌ای از قابلیت‌های پردازنده و روش‌های مدیریت حافظه و نحوه اجرای دستورات سطح بالای پردازشگر است.

 مایکروسافت در بیانیه‌ای در مورد همکاری خود با Arm‌ می‌گوید: "با دسترسی نزدیک‌تر به فن‌آوری‌های به کار رفته در پردازنده‌های Arm می‌توانیم قابلیت‌های تحقیق و توسعه محصولاتی که از تولیدات این شرکت استفاده می‌کنند را افزایش دهیم."

 در حال حاضر بسیاری از رقبای مایکروسافت نظیر آمازون و اپل گجت‌هایی تولید می‌کنند که داری پردازنده‌های محصول Arm‌ هستند. گوگل نیز به زودی سیستم عامل کروم خود را عرضه می‌کند که ظاهراً تنها برروی کامپیوترهای دارای تراشه‌های Arm‌ کار خواهد کرد.

کد خبر 112250
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز