همشهری آنلاین: مخترع نرم‌افزار سیستم نوشتاری سریع بر روی تلفنهای همراه (T9) نرم‌افزار جدیدی را عرضه کرده است

که با کمک آن نوشتن بر روی تلفن‌های همراه لمسی آسانتر می‌شود

کلیف کاشلر از سیاتل ایالت واشنگتن سالها قبل نرم‌افزار T9 را ویژه تلفنهای همراه عرضه کرد. این نرم‌افزار که امروزه بر روی تمام گوشیهای موبایل وجود دارد این امکان را به کاربر می‌دهد که با ذخیره کردن کلمات به نام یک حرف یا یک عدد، با فشار دادن کلید آن حرف و یا عدد، کلمه ذخیره شده را بنویسد. این نرم افزار به نوشتن سریع پیامکها کمک می کند.

اکنون این مخترع نرم‌افزار جدیدی را به نام Swype ویژه تلفنهای همراه صفحه لمسی توسعه داده است. Swype درحقیقت نوعی صفحه کلید مجازی شیشه‌ای است که برای "آی- فون" و "آی- پد"، تلفنهای همراه هوشمند "اچ. تی. سی"، تلفنهای لمسی موتورولا و سامسونگ که با سیستم عامل "آندروئید" گوگل یا ویندوز موبایل مایکروسافت عمل می‌کنند توسعه یافته است.

این برنامه جدید کمک می‌کند که انگشت کاربر به سرعت از روی یک حرف بر روی حرف دیگر صفحه کلید مجازی سر بخورد و به سرعت متن را بنویسد. این سیستم موجب می‌شود که کاربر 30 درصد نسبت به تکنیک نوشتن سنتی در زمان صرفه جویی کند.

نرم‌افزار Swype هنور در فاز بتا عرضه شده و در آمریکا در دسترس قرار دارد. شرکت تولید‌کننده این محصول قصد دارد تا پایان سال این نرم‌افزار را روی 50 مدل تلفن همراه هوشمند لمسی قرار دهد.

این مخترع آمریکایی یک نسخه ویژه از این نرم‌افزار را ویژه "آی- پد" و "آی- فون" توسعه داده است اما تا این لحظه اپل هیچ توافقنامه‌ای را در این خصوص با این مخترع به امضا نرسانده است.

کاربران با مراجعه بر روی سایت Swype می‌توانند نسخه بتای این نرم‌افزار را به صورت رایگان برای تلفنهای همراه با سیستم عامل "آندروئید" بارگذاری کنند.

این نرم‌افزار درحال حاضر به سه زبان انگلیسی، اسپانیایی و ایتالیایی ارائه می‌شود. این برنامه می‌تواند برای لوح- رایانه‌های لمسی نسل آینده به یک استاندارد تبدیل شود.

برنامه T9 درحال حاضر بر روی حدود چهار میلیارد تلفن همراه وجود دارد و کاشلر و همکارانش موفق شده‌اند 350 میلیون دلار از فروش T9 به شرکت AOL (آمریکن آنلاین) به دست آورند.

کد خبر 110290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز