پنجشنبه ۳ تیر ۱۳۸۹ - ۰۶:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پژوهشکده‌های مجازی که ابتکاری بزرگ است به زودی افتتاح می‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی در سومین همایش تجلیل از استادان بسیجی برتر افزود: در پژوهشکده‌های مجازی روحانیان، دانشجویان و بسیجیان در پیوند در دنیای مجازی به تبادل اطلاعات و دانش خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: ارائه مقالات، برگزاری همایش‌های علمی در فضای مجازی و حقیقی و انتشار نشریات از دیگر کارکردهای پژوهشکده های مجازی خواهد بود.

سردار نقدی گفت: با آنکه در خصوص علوم انسانی گنجینه ای بزرگ داریم و هیچ یکی از کشورهای دنیا به اندازه ایران در زمینه علوم انسانی پیشینه تاریخی ندارد اما به اندازه کافی در زمینه این علوم پیشرفت نکرده ایم.

وی اضافه کرد: در پژوهشکده های مجازی سؤال خواهد شد و پاسخ بسیاری از شبهات در علوم انسانی داده می‌شود تا شاهد پیشرفت و تعالی تفکر بسیجی باشیم.

نقدی خطاب به استادان بسیجی حاضر در مراسم گفت: حرکت برای عملی کردن دانش از جمله رسالت‌های سنگین شماست زیرا استادان بسیجی از پیوند سازمانی با هم گروه‌های خودشان برخوردار هستند که دیگران این مزیت را ندارند.

وی افزود: از این فرصت می‌توان برای پیوند بین علم و عمل استفاده کرد تا از این طریق عقب افتادگی‌های خود را در صنعت جبران کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر می خواهیم عظمت حماسه دفاع مقدس در عرصه های علم و دانش تکرار شود به همان روحیه ها و خصلت‌ها نیاز است.

وی افزود: اگر علم بدون معنویت در دانشگاه‌ها ترویج شود چیزی جز فساد و تباهی به دنبال نخواهد داشت.

نقدی گفت: بمبهای اتمی ساخته شده و موشکهایی که مردم بی پناه غزه با آن کشتار می‌شوند نتیجه توطئه بمب بدون معنویت است.

وی افزود: در عرصه بصیرت افزایی و معرفت سیاسی گامهای بسیاری برداشته شده است به طوری که در فتنه سال گذشته که همه ملت‌ها در برابر امثال آن شکست خورده بودند ملت ایران با سربلندی از آن بیرون آمد.

نقدی گفت: در فتنه سال گذشته دشمن تلاش گسترده ای کرد تا از دانشگاه‌ها برای حرکت شوم خود کمک بگیرد اما حرکت‌های بصیرت زا آنها را مأیوس کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: امروز امریکا ورشکسته‌تر از همیشه سقوط خود را می‌بیند و در هیچ یک از عرصه های سیاسی و فرهنگی حرفی برای گفتن ندارد.

وی افزود: امریکا از نظر اقتصادی کشوری ورشکسته است زیرا سه سال است منحنی های اقتصادی آنها کاهش می‌یابد.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها که روزی ادعای نیل تا فرات داشتند امروز در محاصره حزب الله و رزمندگان غزه گرفتار شده‌اند.

وی گفت: آیا نظامهای ابرقدرتی فروپاشیده اند؟ آیا به اندازه کافی پاسخگوی نیازهای علمی بشر خواهیم بود؟ استادان بسیجی باید همه تلاش خود را برای ارتقای توأمان علم و ایمان به کار گیرند.

در این مراسم با حضور رئیس جمهور، از 40 استاد نمونه بسیجی تجلیل شد. 

کد خبر 110346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز